hleda se zajemce o zakazku: texty zakonu, XML, TeX

Vit Zyka vit.zyka at seznam.cz
Sat Jul 15 11:26:13 CEST 2006

Petr Olsak wrote:
> Vazeni kolegove,
>
> v jedne firme (jmeno verejne nebudu zminovat), ktera vydava texty zakonu
> v tistene podobe, se rozhodli proces co nejvice automatizovat.

Ahoj Petre,

kdyz jsem pred vece jak rokem musel projit nekolik zakonu a mnohem vice
jejich novelizaci (a delal jsem to z verejne dostupnych on-line zdroju),
  uvazoval jsem o tom, jak by bylo uzitecne zalozit automaticky system,
ktery by chrlil vzjemne provazane PDF ci HTML z XML zdrojaku a to tak,
aby novelizace zakona byla v reziji jakesi "spravy verzi" a uzivatel
videl aktualni stav daneho zakona (nebo i stav zakona k danemu datu).
Takova aplikace by se vyjimala na Portalu verejne spravy. Sam jsem si
vsak na takovy moloch netroufl a take jsem ziskal jinou zajimavou (byt
neTeXovou) zakazku, ktera me plne vytizila.

Projekt, ktery popisujes, je v tomto duchu (doufam, ze i se spravou
verzi), ma mou podporu a fandim mu - i kdyz si nejsem jist, zda jeho
vystup bude verejne a zdarma pristupny (?).

> Ja uz s nimi nejaky cas externe spolupracuji a vytvoril jsem prvni verzi
> TeXove casti tohoto projektu. Firma shani externiho spolupracovnika, ktery
> by jim udelal konverzi z XML do TeXu pripadne nejakou praci kolem

Ackoliv XML a XSLT procesor obcas pouzivam a byla by to jiste zajimava
prace, na vetsi projekt v soucasnoti nenachazim cas. Zustane tedy
pravdepodobne u toho fandeni.

Zdar
Vitek Zyka