UTF-8 (jen latinka) do TeXu?

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Jul 12 17:26:08 CEST 2006

On Wed, 12 Jul 2006, Jan Kasprzak wrote:

> [...]
> slov, ostatni vysazet "aspon nejak", cili treba pres \accent).
> Existuje neco takoveho?
>
> 	Pripadne, jaka je standardni cesta jak psat v csplainu, latexu
> a cslatexu aspon nasledujici znaky:
>
> Polske aogonek, Aogonek, eogonek, Eogonek (U+0105, U+0104, U+0119, U+0118).
> Samostatne diakriticke znacky (hacek U+02C7, carka U+00B4, cedilla U+00B8, atd).
> Preskrtnute D a d (U+0110, U+0111)
> Islandske Eth a eth (U+00D0, U+00F0), Thorn, thorn (U+00DE, U+00FE)
> Francouzske uvozovky >> a << (U+00BB, U+00AB) a jednoduche uvozovky > a <

Aogonek je \k{A}, podobne pro dalsi .ogonek
hacek je \v{.}
carka \'.
cedilla \c{.}
(misto tecky patri prislusne pismeno)
Uvozovky se v cslatexu a snad i v csplainu zapisuji pomoci makra \uv, tj.
\uv{text v uvozovkach}, ale take lze pouzit \clqq ... \crqq
Francouzske uvozovky jsou napr \flqq ... \frqq, s jednim q jsou jednoduche

Mimochodem, v pomerne dobrem stavu je nova podpora cestiny, ktera do
babelu pridava temer vse, co obsahuje cslatex, takze lze pouzivat jak
\usepackage[czech]{babel}, tak \usepackage{czech} v normalnim latexu.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz