mizejici slozene zavorky pri nacitani parametru makra

Milan Vancura milan at ucw.cz
Mon Jul 17 19:49:49 CEST 2006

Dobry den,

narazil jsem na zvlastnost, ke ktere jsem zatim nenasel vysvetleni ani v TBN -
mozna ze spatne hledam, mozna je to opravdu divnost \TeX{}u?

Nasledujici kod ukazuje z meho pohledu chybu

\tracingmacros=2
\def\inttest#1\endtest{{pred #1 po}}%

\message{bez zavorek}
% do #1 se ma nacist "\bf ahoj" a take se nacte, OK
\inttest \bf ahoj\endtest

\message{se zavorkami a pomocnym znakem}
% do #1 se ma nacist "{\bf ahoj}a" a take se nacte, OK
\inttest {\bf ahoj}a\endtest

\message{se zavorkami}
% do #1 se ma nacist "{\bf ahoj}" a nacte se "\bf ahoj", slozenice zmizely
\inttest {\bf ahoj}\endtest

\message{bye}\bye

Kratce: pokud separovany parametr obsahuje prave jednu skupinu uzavrenou {..},
tak jeji ohranicujici slozene zavorky se do hodnoty parametru makra neprenesou.
Presto ze se jedna o SEPAROVANY parametr. Staci pridat cokoliv pred nebo za tu
skupinu a je vse OK, napr. tedy i toto dopadne OK, prenesou se obe skupiny:

% i prazdna skupina pomuze
\inttest {\bf ahoj}{}\endtest

Nevite prosim nekdo, v cem je zakopany pes?

Dekuji,

Milan Vancura