Sazba s dodržením řádkového rejstříku

Michal Růžička xruzick7 at fi.muni.cz
Tue Jan 31 13:30:55 CET 2006

> asi lepe                        + \topskip
>
> Zdravi
> Vit Zyka

Dobrý den,

tak jsem si teď ještě trošku hrál s tím nastavením tiskového zrcadla a výsledkem
je styl `styl.sty', který je v příloze. Přiložen je též testovací soubor
`test.tex' (jako výplňový text jsem si dovolil použít začátek českého překladu
GNU Manifestu), na kterém je vidět níže popsaný problém.
Ve stylu jsem chtěl dosáhnout toho, aby výška záhlaví byla nulová, mezera mezi
záhlavím a textem také, pod textem byla mezera odpovídající velikosti řádkování,
pod touto mezerou zápatí s číslem stránky (výška zápatí aby tedy odpovídala
stupni základního písma) a pak dolní okraj. Bohužel nevím proč, ale mezera mezi
textem a zápatím je podstatně větší než řádkování textu. Nemůžu přijít na to
proč. Ve výpočtu je někde chyba, ale nevím kde. Mohli byste se na to podívat a
zkusit mi poradit? Podezření mám zejména na tento úsek kódu ze styl.sty:

   \divide\@tempdima\@radkovani % ...výsledek celočíselně podělím hodnotou
                                % řádkování (a získám tak počet řádků textu)...
   \@tempcnta=\@tempdima % ...výsledek uložím do dočasného registru...
   \setlength\textheight {\@tempcnta\@radkovani} % ...hodnotu v dočasném registru
                                                 % vynásobím hodnotou řádkování
                                                 % a uložím jako výšku textu.

Zdaleka si ale nejsem jist, že je to ono. A pokud ano, tak stejně nevím, jak to
napravit.
Uvědomuji si, že tohle je dost složitý dotaz. Pokud ale někdo obětuje čas a
zkusí mi poradit, budu mu velice vděčný.

Děkuji
Michal Růžička