Dva sloupce,...

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Jan 4 10:09:28 CET 2006

On Wed, 4 Jan 2006, Petr Valenta wrote:

> Vsem dekuju za pomoc,
> s minipage se mi to podarilo vyresit...a ten text pres obrazek zatim ne,
> bude to chtit hlubsi studium a na to ted nemam moc cas,ale ani to v tuto
> chvili nepotrebuji, jen me zajimalo, jak na to. Pspicture a cele pstricks je
> na me zatim moc slozite :-), jsem jeste zacatecnik.

Krome jiz doporuceneho slovenskeho prekladu, ktery najdete i nekde na
www.cstug.cz, bych doporucil knihu "LaTeX pro zacatecniky" od Jiriho
Rybicky. Vydava ji nakladatelstvi KONVOJ s podporou CSTUGu, prave se delal
dotisk, takze by mela byt v obchodech. Ziskate tak zakladni prehled a
budete umet cist dokumentaci k jednotlivym balickum.

> Jeste jsem se chtel zeptat, jestli pro me, jako zacatecnika, bude prinosny
> casopis o TeXu, ktery vydava cstug, nebo jesti je to spis pro zkusenejsi
> uzivatele?

Odpovim z pozice redaktora. Casopis by mel byt prinosny pro co nejsirsi
spektrum uzivatelu. Jsou tam tedy clanky, kterym asi zacatecnik nebude
rozumet, ale jsou tam tez informace pro malo pokrocile uzivatele. V
poslednim trojcisle 2-4/2005 vysly Casto kladene otazky o TeXu, coz je
preklad anglickeho dokumentu, ale je obohacen o pouziti ceskych fontu F.
Storma v TeXu, o mikrotypograficka rozsireni pdfTeXu, je tam neco malo o
encTeXu a jsou pridany informace o sazbe cestiny, slovenstiny, hindstiny a
sanskrtu. Ostatne, starsi cisla jsou v PDF na http://bulletin.cstug.cz,
muzete se podivat a posoudit sam.

Zpravodaj se samostatne koupit neda, je to soucast "pozitku", ktere
dostava kazdy clen. Pro cleny nabizi CSTUG dalsi vyhody, napr. slevu na
akcich, ktere porada CSTUG, a knihkupectvi Marecek nabizi slevu pri nakupu
TeXove literatury (alespon doufam, ze to nezrusili).

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz