otazka ohladom dcaron

Petr Olsak petr at olsak.net
Tue Jan 3 10:10:46 CET 2006

On Tue, 3 Jan 2006, Lubos Kloc wrote:

> 1) Prekonfigurujete vas editor tak, aby daval vystup v ISO-8859-2.
> 2) Vstupni soubor pred TeXovanim prozenete prekodovacim programem (treba
> recode).
>     To lze udelat i v pripade, kdyz uz mate vstupni soubor napsany v
> TeX-sekvencich.
> 3) zmenite konfiguraci TeXu tak, aby pracoval se vstupnim kodovanim
> utf8. Musite
>     pouzit encTeX Petra Olsaka, navod a vse potrebne najdete na jeho
> strankach.
>
> Reseni 3) lze pokladat za nejperspektivnejsi.

Doplnim k bodu 3: v csplain.ini verze Sep. 2005 se (mimo jine) pise:

* File csenc-u.tex for UTF8 input encoding using encTeX is added.
  You can use (for example):  tex -enc -ini \let\enc=u \input csplain.ini
  if your system (or text editor) is using UTF8 encoding.

Timto zpusobem je nadale umozneno pouzivat csplain (splnujici cstrip) i na
systemech, na kterych jsou textove soubory ukladany vyhradne v UTF8.  To
byl hlavni duvod, proc jsem encTeX programoval: abych umoznil zachovat
existenci csplainu i na techto novych systemech.

Zdravim

Petr Olsak