otazka ohladom dcaron

Matej Kosik kosik at fiit.stuba.sk
Mon Jan 2 20:21:24 CET 2006

Petr Olsak wrote:

> V cistem TeXu (tedy asi mate na mysli plainTeXu) to sice jde, ale neni to
> vhodne tam resit, protoze tam nemate (a ani nemuzete mit) slovenske
> vzory deleni slov. Od toho mame csplain.

Rozumiem.

Program s nazvom `csplain' u mna neexistuje. Vyskytuje sa v ramci
niektoreho z archivo uvedenych na:

	http://math.feld.cvut.cz/olsak/cstex/

? Rozbalil som `csplain.tar.gz' v adresari

	/usr/share

takze tam vznikol (okrem ineho) subor

	/usr/share/texmf/tex/csplain/csplain.ini

Podla manualu `cstexman.ps' som v tomto adresari vykonal prikaz

	initex csplain.ini

Vznikol subor

	csplain.fmt

Potialto som asi postupoval spravne. Program `csplain' sa mi nikde
neobjavil, ale tusim, ze by sa za tym malo skryvat nieco ako:

	#! /bin/bash

	tex --fmt /usr/share/texmf/tex/csplain/csplain "$1"

Je to spravne?

> Divim se, proc mate problem v csplainu. Staci napsat soubor pokus.tex:
>
> �\end
>
> a spustit csplain pokus. Nebo primo na prikazovem radku:
>
> csplain '\relax �\end'; xdvi texput

No a tu je ta zaujimava cast. Ked na takyto subor:

	\leftline{\v d\v t\v n\v l}
	\bye

(pre istotu som ho aj attach-ol ako `7.tex', keby to niekto chcel skusat)

tak u mna vznikne toto:

	http://altair.dcs.elf.stuba.sk/~kosik/tmp/7.dvi

t.j. su tam tie nespravne makcene nad `d', `t' a `l'. Nevedel by mi
niekto poradit akym prikazom tam viem vysadzat slovenske ď, ť a ľ?
Netreba v ramci zdrojoveho suboru povedat nieco v tom zmysle, ze "aha
som slovensky text" alebo nieco take? Funguje to vobec niekomu? Vedel by
mi niekto poslat zdrojovy subor so slovenskym textom ktory sa u neho
generuje tak ako ma?

Co sa tyka instalacie ceskoslovenskych specialit, tak jedine co som
zatial nainstaloval je

	ftp://math.feld.cvut.cz/pub/cstex/web2c/csplain.tar.gz

PS: Skusal som aj nainstalovat fonty, ale to bolo prilis komplikovane a
navyse ako sa zda, u mna tie fonty (cs*)

	/usr/share/texmf/fonts/tfm/public/cs

existuju a vyzera to tak, ze je to presne to, co poskytuje archiv
`csfonts.tar.gz'.

Vsetkych zdravi a dakuje za trpezlivost
- --
Matej Košík