otazka ohladom dcaron

Petr Olsak petr at olsak.net
Mon Jan 2 18:58:38 CET 2006

On Mon, 2 Jan 2006, Matej Kosik wrote:

> Dakujem za odpovede.
>
> Vselico som skusal, vselico funguje ale so slovencinou mam stale
> problem. Vie mi niekto poradit, ako by som mohol vysadzat v ramci
> (cs)plain TEX-u pismeno

> (t.j. makke d) tak, aby malo taky tvar, ako obvykle v slovencine mava,
> t.j. nie pomocou `hacek/caron' ale pomocou takej tej "ciarky" vpravo
> hore? Moze to vyzerat divne, ale fakt mi to v cistom TEX-u nejde.
> Neviem ako to mam spravit. Navyse nikde nevidim zdrojak, ktory by
> demonstroval, ako sa to robi?

V cistem TeXu (tedy asi mate na mysli plainTeXu) to sice jde, ale neni to
vhodne tam resit, protoze tam nemate (a ani nemuzete mit) slovenske
vzory deleni slov. Od toho mame csplain.

Divim se, proc mate problem v csplainu. Staci napsat soubor pokus.tex:

ď\end

a spustit csplain pokus. Nebo primo na prikazovem radku:

csplain '\relax ď\end'; xdvi texput

Jeste nejaky problem?

Zdravim

Petr Olsak