obrazky do (PDF)(CS)(La)Texu

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri Jan 27 09:32:28 CET 2006

Dobry den,

na svete je dost moznosti pre tvorbu obrazkov pre TeXistov.
Keby aj napriek tomu niekto chcel mat svoj "vlastny" graficky
system (balik), tak da sa to dosiahnut prekvapujuco malou namahou.

Staci, aby TeX a PS fungovali v niektorom programovacom jazyku
a mame k dispozicii jednoduchy nastroj s (takmer) neobmedzenymi
moznostami. Zaklad tohto grafickeho systemu ma len okolo 2KB (z toho je
asi polovica ta ista definicia spolocnych premennych v jednotlivych
velmi kratkych podprogramoch). Ja som ten zaklad vytvoril nedavno
(pred par mesiacmi vo FORTRANe) a asi by nebol problem to prepisat do
ineho programovacieho jazyka. Este donedavna som myslel, ze to bude
poriadne zlozity a rozsiahly kod, ale potom mi svitlo, ze staci
ked udrzim v pamati polohu "TeXoveho a PostScriptoveho pera".

1Kb kodu nam zaisti, ze mozme vytvorit obrazkovy subor, ktory uz len
treba rozlozit na TeXovy a PS subor a po TeX+DVIPS+GSview
ho aj vidime na obrazovke. Postupne si mozme pridavat svoje
podprogramy (makra).

Takto mozme vytvarat obrazky/subory:
   od vizitiek az po megaboard,
   od rucneho prekreslovania podlozeneho obrazka az po
              plnoautomaticku vyrobu tisicov obrazkov,
   od jednoduchej ciary az po krkolomne zlozite obrazky.

Samozrejme je okolo toho roboty. Medzi TeXistami je vela sikovnych
ludi, mozno ze niekoho to zaujme a skusi nieco podobne v inom
jazyku (samozrejme svoje FORTRANovske kody poskytnem hocikomu).

Zdravi
Ladislav Bitto