debian a cstex

Matej Kosik kosik at fiit.stuba.sk
Thu Jan 5 03:09:23 CET 2006

Zdravim vsetkych,

Prednedavnom som sa na tomto mieste pytal na urcite problemy ktore som
mal pri rozchadzani cstex-u (csplain formatu).
Pouzivam Debian (GNU/Linux) a nikde nevidim balicky. Existuje nieco pre
moju distribuciu?

Ja som pokusne vytvoril tri balicky

	tetex-enctex
	tetex-csplain
	vlna

(netvrdim ze uplne takto by sa mali volat a vsetko v nich je uplne
bezchybne) ale dalo by sa povedat, ze funguju.

	http://altair.dcs.elf.stuba.sk/~kosik/tmp/

Podla mojho nazoru taketo veci by mohli usetrit nejaky ten cas tym, co
pouzivaju ten isty system (Debian) co ja a tu istu ditribuciu TeX-u
(tetex) (a nadalej chcu pri tomto softveri ostat).

Balicky sa dali vytvorit roznym sposobom, ja som sa rozhodol, ze
kodovanie, ktore sa tam bude pouzivat nebude ISO-8859-2 (lebo ako sa
zda, defaultne tu mame fungujuce UTF-8 a nevidim dovod preco by sme mali
lipnut na ISO-8859-2). Ale cele to treba brat len ako prvy navrh.

Vysledky `cstrip' skusky si kazdy moze pozriet sam:

	http://altair.dcs.elf.stuba.sk/~kosik/tmp/cstrip-output/

Napriklad

	diff cstrip.txt cstripd.vrf

povie, ze

	1c1
	< This is DVItype, Version 3.6 (Web2C 7.4.5)
	---
	> This is DVItype, Version 3.5 (Web2c 7.0)
	9c9
	< ' TeX output 2006.01.05:0129'
	---
	> ' TeX output 1998.11.01:1105'

co je pozitivne, ale vystup prikazu

	diff cstrip.log cstripl.vrf

je o nieco menej pozitivny (attachnute ako subor `diff.output'). Nie som
si celkom isty, ci to viem spravne interpretovat. Ale `dvi' vystup

http://altair.dcs.elf.stuba.sk/~kosik/tmp/cstrip-output/cstrip.dvi

vyzera byt OK.

Neviem nakolko je zaujem o tieto veci, ale myslel som, ze skusim a
uvidim. Keby sa na to niekto pozrel, vyskusal a pripadne napisal mi o
pripadnych problemoch (a tych tam bude asi vela), skusim s tym nieco
spravit.

Nemenej dolezitou otazkou su copyright-y a licencie. Kazdy z tych troch
balickov tam na prislusne miesto hodi prislusny subor.

	/usr/share/doc/vlna/copyright
	/usr/share/doc/tetex-enctex/copyright
	/usr/share/doc/tetex-csplain/copyright

Skusil som tam dat nieco rozumne, ale niekto znalejsi by na to asi mal
pozriet.

Problem, ktory mi tu po nainstalovani tychto balickov vznikol je, ze
nie je mozne pouzivat povodny format (plain) takym obvyklym sposobom,
ako sa to dovtedy robilo. T.j. teraz nejde urobit nasledujuce:

	tex 1.tex

(kde `1.tex' je nejaky moj testovaci subor) tak dostanem hlasku:

	This is TeX, Version 3.14159 (Web2C 7.4.5)
	encTeX v. Feb. 2003, the reencoding enabled.
	(Fatal format file error; I'm stymied)

Ale ked zadam (taky format som si nechal balickom vygenerovat, neviem ci
tam predtym existoval, neviem odkial bral `tex' `plain' format)

	tex --fmt=/usr/share/texmf/web2c/tex 1

tak to uz zbehne. Ale aj ten predchadzajuci prikaz by mal fungovat.

Ten balicek `tetex-enctex' treba brat ako docasny hack. Ked sa prislusne
obohatenia zanesu do mainstream-u (tetex-*), tak nebudem mat tento
balicek (co bude asi len dobre) opodstatnenie.

Vsetko dobre zela ...
--
Matej Košík