LateX

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Feb 20 16:52:54 CET 2006

On Mon, 20 Feb 2006, Josef Křišťan wrote:

>  Dpbry den,
>
>  obracim se na Vas s nekolika otazkami tukajicich se LateXu.
>
> Jsem studen 5.roc na modelovan na MFFUKi a pri psani nekterych dokumentu
>  jsem narazil na nekolik problemu.
>  Mohl byste mi, prosim, nekdo  poradit v techto otazkach?
>
>  1) Lze nejak vhodne vlozit do prostredi multicolumn zaroven obrazky?
> (pri sazbe 3 a vice sloupcu)
>  Tj., aby v kazdem sloupecku bylo mozno vlozit obrazky. To se mi zatim nedari.

Patrne mate na mysli prostredi multicols z balicku multicol. V nem to
skutecne nejde. Muzete jedine vlozit na konkretni misto neplovouci
obrazek. Pokud se Vam nelibi, ze pak nefunguje \caption a krizove odkazy,
nadefinujte si vlastni prostredi myfigure analogicky k mytable, coz jsem
popsal ve sve LaTeXove kucharce ve Zpravodaji c. 2/1998 (pouze misto table
napisete figure).

>  2) Jak napriklad oramovat  dokument v pripade, ze pouzivam multicolumn.
> Oramovanim mam na mysli vytvorit ramecek kolem celeho textu.

Do zapati si dejte prostredi picture s nulovymi rozmery a v nem si
nakreslete obdelnik.

>  3) Je mozno nejak jednoduse vytvorit cerny ramecek s bilym textem
>  uvnitr.

Napr. pomoci \fcolorbox z color.sty, dokumentace je v souboru
grfguide.tex.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz