preklad lyxu

Petr Tomasek tomasek at etf.cuni.cz
Thu Aug 10 11:52:59 CEST 2006

> IMHO (ve shode s napr. Typogr. manualem Berana) je spravne Kurziva.
> Kurziva je novy rez, navrzeny navrharem pisma,
> na rozdil od skloneneho pisma, ktere vznika
> linearni tranformaci zakladni verze a muze vzniknout
> softwarove. Lze to poznat na prvni pohled napr. typicky
> u minusky a, kdy kurzivova ma jinou kresbu nez sklonena.

Pavel Pop a kol. SAZBA I: Rucni sazba, Praha: SPN 1984, kap. 3.3.5
Vyznam pismovych pojmu, s. 44:

  Kurziva - vyznacovaci pismo s kresbou sklonenou doprava (verze
zakladniho pisma)
  Italika - puvodni pravosklonne pismo, ktere neni odvozeno
od zakladniho pisma.

"Žádné chráněné osoby se nesmí použít k tomu, aby svou přítomností
uchránila před vojenskými operacemi některé body nebo některé oblasti."

                          -= Čtvrtá Ženevská úmluva o ochraně obětí války
                             článek 28 =-