Rejstrik se zobrazenim cisla (nazvu) sekce

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Apr 24 11:41:21 CEST 2006

On Mon, 24 Apr 2006, maaca wrote:

> [...]
> sekce (\addcounter{section}{1}) a pote cislo vytisknu (\thesection).
> Dobre, vim, ze to neni nejcistejsi reseni.
>
> Ted k me otazce. Mel jsem takovy napad, ze bych si ke kazdemu obrazu
> pridal nejaka klicova slova (tykajici se casu, mista, ...) a na konci
> dokumentu bych si proste "vyjel" seznam obrazu, ktere se budou natacet
> v noci, ktere treba v exterieru a tak. Nepodarilo se mi vsak vygooglit
> zadny balicek, ktery by zobrazoval v rejstriku neco jineho, nez stranku.
>
> Mate tip na nejaky balik? Nebo to delam principielne uplne blbe? Staci

Ja bych tohle radeji resil v XML. Drive jsem delal rejstriky jinych typu,
aby to psalo i neco jineho nez cislo stranky, ale je s tim dost prace, jak
s udrzenim konzistence zapisu, tak s vyvojem maker a upravou stylu pro
MakeIndex, pripadne preprocessing v Perlu a trideni programem csr od Petra
Olsaka. XSLT umi provest nad dokumentem jakykoliv dotaz, navic si muzete
nadefinovat strukturu dokumentu a validovat jej (osobne mam nejradeji
Relax NG + Schematron plugin) a vytvorit stylesheet pro transformaci do
(La)TeXu. V takovem rejstriku take nekdy potrebuji cislo stranky, ale to
budu znat az pri zpracovani LaTeXem, XSLT jej nezna. Proto si vytvorim
automaticky identifikator funkci xsl:generate_id(). Pri transformaci do
LaTeXu v miste vyskytu vygeneruji odpovidajici \label a v rejstriku
pouziju \ref.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz