plain TeX a cestina

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Apr 11 17:01:54 CEST 2006

On Tue, 11 Apr 2006, Va'clav Studeny' wrote:

> Dekuji za voditko, uz jsme na to mozna prisel, soubor fmtutil.cnf
> jsme sice zadny nenasel, ale vsiml jsme si, ze se  do formatu
> se  imputuje soubor il2code.TeX.
>
> \catcode225=11 \lccode225=225 \uccode225=193 % a-acute
> \catcode193=11 \lccode193=225 \uccode193=193 % A-acute
> \catcode228=11 \lccode228=228 \uccode228=196 % a-diaeresis
> . . .
>
> Neni to ono?
> A nemate, prosim, misto nej nekdo nejaky soubor win1250code.TeX?

Tohle je spravne. Na vysvetleni bych Vam doporucil clanek Petra Olsaka
"Putovani pismene \v{r} z klavesy na papir", ktery vysel v jednom ze
Zpravodaju (je to na http://bulletin.cstug.cz/bul973.shtml, jak mi
napovedel Google Search na strankach Zpravodaje).

CS-fonty maji kodovani IL2, proto se jim musi nastavit prislusne kategorie
a kody malych/velkych pismen (jinak by nefungovaly \lowercase, \uppercase
ani deleni slov). Ve Windows vsak mate kodovani cp1250, ktere se lisi v
nekolika znacich. Musite tedy nejak zajistit prekodovani. V emTeXu to
delaji TCP tabulky. V LaTeXu se casto pouziva balicek inputenc, ktery resi
prekodovani pomoci aktivnich znaku, coz prinasi ruzne potencialni
problemy. Soucasny TeX pouziva TCX tabulky, lze tez pouzit encTeX (ale
nevim, zda je v MikTeXu pouzit). Podival jsem se do TL 2005, v adresari
texmf/web2c mam soubor cp1250cs.tcx, coz je ta spravna tabulka pro
Windows. Musite tuto tabulku nejak vnutit jako default pri generovani
formatu. Dalsi moznosti je uvedeni tohoto komentare na zacatku souboru
(snad si pamatuji syntaxi dobre):

%! -translate-file=cp1250cs

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz