XEmacs + AUCTeX => pozor, chyba

Matej Kosik kosik at fiit.stuba.sk
Tue Apr 4 17:03:45 CEST 2006

Dobry den,

Oldrich Svec - FSV wrote:
> Dekuji za rady.
> Skoda ze je tato problematika tak tezka. Az nekdy pochopim zaznamy
> tohoto typu:
>
> %(PDF)%(tex) %S%(PDFout) "%(mode)\input %t"
>
> "cstex" "csplain -tcx=il2-cs -src=par,math,display
> \\nonstopmode\\input %t" TeX-run-TeX nil nil)
>
> Tak to pujdu radne oslavit!
>
> Nakonec jsem se preci je rozhodl opustit Xemacs a vratit se k LED. U
> Emacsu se mi napr. nedarilo zkopirovat text z Emacsu do jine casti
> windows (pres crt insert). Proto jsem byl nucen text poslat jako
> obrazek...:/

> [...]

Jedna z moznosti, ktoru by clovek mohol zvazit je perltex (a su aj ine analogicke systemy). Tam by horeuvedena vec urcite sla spravit.

Ked som perltex skusal, tak mi to v celku fungovalo a zda sa, ze sa v tom daju robit rozne divociny, co v TeX-u (ak to zoberieme ako programovaci jazyk) by boli dost obtiazne. Vysledky mojich pokusov sa daju stiahnut tu:

http://altair.dcs.elf.stuba.sk/~kosik/latex/perltex/

Spravil som si napriklad makro, ktore mozem volat takto:

	\checkdate{29}{2}{2005}

Ono to skontroluje, ze ci dany datum (den, mesiac, rok) je zmysluplny. V horeuvedenom priklade to zlyha, lebo taky den neexistoval. Bola to zaujimava skusenost.

Ak ma `perl' funkciu pocitajucu sinusy, kosinusy, tak by nemal byt problem prislusne hodnoty pocas kompilacie vypocitat a niekam vlozit. Na perltex som narazil prehrabovanim sa TUGboat-om.

Takyto pristup ma aj svoje negativa (nie kazdy ma perltex nainstalovany, obtiaznejsie ladenie, pomalsia kompilacia dokumentu).
--
Matej Kosik