XEmacs + AUCTeX => pozor, chyba

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Apr 4 16:59:52 CEST 2006

On Tue, 4 Apr 2006, Oldrich Svec - FSV wrote:

> [...]
> nedokazal odpovedet. Existuje nejaky balik, ktery by umoznoval vypocty v
> Latexu?
>
> Priklad:
> zapis: 5*sin45
> a vypis na tiskarnu by byl: 3,535.....
>
> Predstavoval bych si to tak ze jako se pise matematika $...$ tak by byly
> nejake ohraniceni a uvnitr by se provadeli vypocty ktere by se ulozily
> do promene a pak kdekoliv v textu by se vypsaly. Takovy jakysi
> programovaci jazyk v Latexu. I by bylo super kdyby dokazal Latex nacitat
> soubory a znich napr. extrahovat text atd... jde neco podobneho?

Takove kombinace umi snad jen Fantomasuv citroen...

Ale ted vazne: TeX je program pro sazbu a umi jen vypocty, ktere potrebuje
kvuli usazovani znaku. LaTeX je pouze balik maker. Navic TeX nema vypocty
v plovouci carce, vse se provadi v celociselne aritmetice. Nicmene,
balicky existuji. Podivejte se do Zpravodaje 2/2004 (viz
http://bulletin.cstug.cz/bul20042.shtml).

Nacitani souboru neni problem, uzitecna makra jsou pripravena v baliccich
verbatim.sty, vrbinput.sty a fancyvrb.sty, prostudujte si jejich
dokumentaci.

Pocitejte s tim, ze moznosti vypoctu i zpracovani textu ciste TeXovymi
prostredky jsou omezene. Je tyo spis uloha pro jiny jazyk, z nejz budete
generovat (La)TeXovy kod. Take si muzete pockat na implementaci
skriptovaciho jazyka LUA do pdftexu, tim tyto moznosti ziskate primo. Byl
o tom clanek v jednom z celkem nedavnych TUGboatu, presnou citaci z hlavy
nevim (clanek se jmenuje tusim Howling the Moon). Take nevim, zda je ta
implementace porad v experimentalnim stadiu, nebo zda se jiz da povazovat
za stabilni.

> Dekuji
> Oldrich Svec

Zdenek Wagner