Pracovni slozka MikTeXu

Marcel Svitalský marcel.svitalsky at centrum.cz
Fri Oct 28 13:20:46 CEST 2005

honza.slegr at seznam.cz wrote:
> Dobry den,
> nainstaloval jsem a rozchodil TeX pod WinXP. Na C:\ mam slozky texmf a
> localtexmf. Doted jsem generoval PDFka tak, ze byl zdrojak na plose. Jenze
> ted potrebuji do dokumentu vlozit obrazky a ta mi to jaksi z plochy nezere,
> za behu to vypisuje, ze je nemuze najit :(
> Proto se ptam, jaka je "pracovni slozka" TeXu, kam mam ulozit zdrojak i
> obrazky, aby to chodilo?
> Divne je, ze dam-li do slozky C:\localtexmf\tex zdrojak a obrazek
> raziko.png, vse funguje. Ale zmenim-li nazev souboru i paramentr v
> \includegraphics, zase ho to nevidi.
> [...]

Pod linuxem je pracovním adresářem ten, z něhož volám TeX, a vůči němu
musí být uvedeny všechny cesty, jež nejsou absolutní.

Pod woknous ale, pamatuji-li se dobře, při volání konzolových programů
vznikali jacísi zástupci volaného programu, kteří někdy měli v sobě
natvrdo pracovní adresář. Takže bych zkusil buď zadávat cesty absolutně
(horší řešení, pracné při změně) nebo nastavit tomu zástupci,
existuje-li, jako pracovní adresář tečku či možná nenastavit tam nic.

Avšak pod woknous jsem neTeXoval už opravdu velmi dlouho, a byla to
tehdy nějaká verze w95 n. w98, takže to berte jen jako nápad -- snad
někdo zkušenější poradí lépe.

Marcel Svitalský

   Nebojte se šifrování - šifra je jako obálka na dopise.
   Osobní a důvěrné věci také nepíšete na pohlednici.
   GPG public key (ID 0xD98EC83A) fingerprint:
   3BEB 4658 A998 B9B3 3476  AD64 EF87 D0A5 D98E C83A