konverze TEX - PDF landscape

Marcel Svitalský marcel.svitalsky at centrum.cz
Fri Oct 21 14:30:28 CEST 2005

Pavel Ostrý wrote:
> Dobrý den
>      omlouvám se asi za hloupý dotaz, právě jsem se začal seznamovat s
> TeXem,
> Mám nainstalovany MikTeX, a chci si napsaný dokument převést do pdf.
> Použil jsem
> cslatex "soubor" , pak dvipdfm "soubor" . Postup funguje, ale když jsem
> zkusil stánku otočit na šířku \documentclass[a5paper,landscape]{article}
> , nebo změnil velikost stránky - v DVI se to zobrazilo správně, ale v
> pdf je to pořád všechno na výšku v A4.
> Asi to budou nějaké balíčky, ale zatím nevím jaké.

> [...]

Bylo to tu nedávno. V plainu funguje tohle a bude to fungovat i v
LaTeXu, jen ta část pro Postscript bude možná zbytečná, to asi zařídí ty
parametry documentclass (ale mezkoušel jsem).

\newif\ifPDF
\ifx\pdfoutput\undefined\else
   \ifnum\pdfoutput > 0
     \PDFtrue
   \fi
\fi

\ifPDF
   % PDF
   \pdfpagewidth=297mm
   \pdfpageheight=210mm
\else
   % PostScript
   \special{landscape}
   \special{! /landplus90 true store}% bez toho to bude vzhuru nohama
\fi

MS

   Nebojte se šifrování - šifra je jako obálka na dopise.
   Osobní a důvěrné věci také nepíšete na pohlednici.
   GPG public key (ID 0xD98EC83A) fingerprint:
   3BEB 4658 A998 B9B3 3476  AD64 EF87 D0A5 D98E C83A