EPS na EPS

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Oct 18 14:22:06 CEST 2005

On Tue, 18 Oct 2005, Ladislav Bitto wrote:

> [...]
> EPS) poskladam na seba v \begin{picture} ... \end{picture}. Doteraz som
> nemal problem (treba to iba presne poskladat). Teraz jeden obrazok
> robi problem. Ked ho (mam ho vo formate PNG) prekodujem do PS cez
> ovladac tlaciarne alebo hoci aj cez jpeg2ps, tak nevidim ostatne
> obrazky (hoci je polozeny ako prvy).
>
> Vyriesil som si to tak, ze zo zbytku som spravil PS a potom som to
> polozil za ten problemovy. Hoci som v tom problemovom obrazku
> nic nezmenil uz to ukazuje aj ostatne obrazky. Elegantnejsie by
> to bolo na jeden krat (nemusel by som triafat este v dalsom subore).

Ovladace tiskaren casto vyrobi PS, nikoliv EPS, coz potom vede ke
konfliktum s jinymi obrazky, pripadne i s textem (videl jsem velmi podivna
zvjerstva). dokonce i v pripade, ze se v ovladaci tiskarny zaskrtlo EPS,
byl vysledkem pouze PS s priponou .eps. PNG bych nekonvertoval na EPS
ovladacem tiskarny, ale gimpem, ten to udela dobre. Pokud je nutno
zpracovat cizi soubor, ktery se tvari jako EPS, ale je PS, pak je
nejvhodnejsi prevest jej na PDF (napr. ghostscriptem) a z nej vyrobit EPS.
Bohuzel pri prevodu s PDF do EPS ghostscript vyrastruje fonty. Pokud tedy
obrazek obsahuje pismo, ktere chcete zachovat jako Type1, musite pro
prevod z PDF do EPS pouzit komercni Acrobat.

> Zdravi
> Ladislav Bitto

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz