Verifikace (recenze) CSfontu?

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Tue Nov 29 11:17:33 CET 2005

Petr Olsak wrote:

>Chtel bych v teto souvislosti vysvetlit, jak ja chapu zafixovani CSfontu.
>Jde o zafixovani MF zdroju techto fontu a predevsim jejich metrik.
>Nebranil bych se dokonce ani mikroskopickym zmenam v obrazech znaku
>CSfontu generovanych MF zdroji, pokud by to bylo smerem k lepsimu.
>
>Pokud jde o Type1 verzi CSfontu, tu jsem udelal pred asi deseti lety
>provizornimi prostredky kvuli okamzite potrebe uzivatelu takovou verzi
>pouzivat.  Zduraznil jsem tehdy, ze se jedna o netestovanou verzi,
>vyzadujici dalsi peci, a ze uzivatel, ktery to se sazbou mysli vazne, by
> [...]
S tim naprosto souhlasim. Jsem presvedcen, ze csfont je cs*.mf a zejmena
z nej odvozeny
cs*.tfm, zatimco cs*.pfb je jen nahrazka, ktera se z principu muze jen
blizit originalu.
Z toho plyne, ze cs*.tfm a cs*.mf by se nemely menit (nebo jen
nepatrne), zatimco
cs*.pfb lze libovolne upravovat smerem k co nejvetsi podobnosti s cs*.mf.
Pokud jsem v minulem prispevku zminoval co nejvetsi podobnost glyfu, mel
jsem
na mysli podobnost s cs*.mf, nikoliv se soucasnou verzi cs*.pfb.
Takze budouci cs*.pfb by mel byt zalozen na kvalitnejsi predloze BlueSky
a to
i z licencnich duvodu. Pravdepodobne bude moci prevzit naprostou vetsinu
znaku z lm fontu.

Souhlasim s panem Sojkou v tom, ze v teto chvili je potreba venovat co
nejvetsi usili
optimalizaci lm fontu pro kvalitni ceskou sazbu. Az bude lm font hotov,
uvidime
do jake miry lze vysledku vyuzit.

S pozdravem,

Lubos Kloc