Verifikace (recenze) CSfontu?

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Mon Nov 28 14:10:23 CET 2005

On Mon, Nov 28, 2005 at 01:16:13PM +0100, Karel Piska wrote:
Vazeni pratele TeXu!

> Presto, ze jsem z diskusi usoudil, ze v CSTUG patrne plati
> vseobecny nazor, ze jsou CSfonty zafixovany, prichazim s dotazem,
> ma-li nekdo zajem o to, aby byla provedena verifikace (recenze)
> CSfontu, resp. pripravena alespon nektera castecna provereni
> metodou srovnavani.
> Pripadne by mne napred zajimalo, kdo delal podrobne proverky
> CSfontu drive a kde lze najit jejich vysledky.

Z mnozstvi chyb v CSfontech, ktere Boguslaw sypal z rukavu jsem
nabyl dojmu, ze nikdo CSfonty zevrubne netestoval.

> Objevili jsme (behem diskuse v ramci valne hromady CSTUG v Brne)
> jiste rozdily mezi MF/PK a PS verzemi CSfontu, ktere vypadaji jako
> nekompatibility nebo dokonce chyby.
> Prosim zejmena autory CSfontu a vybor CSTUG, aby uvazili, zda by si
> nechteli provedeni podobne prace objednat.

Mnohem prioritnejsi vidim, aby se za pet minut dvanact verifikovaly
LM fonty ve sve aktualni verzi, aby alespon metriky byly pro ceskou
sazbu perfektni (i kdyz treba jine nez u CS, pokud je v CS chyba).
V tomto duchu byl Karel jmenovan vyborem do tymu komunikujiciho
s Boguslawem a reportujiciho navrhy na zmeny LM -- vybor CSTUGu
ustavi toto jako jeden z projektu sveho grantoveho systemu.

_IMHO_ vzhledem k licencnim problemum CSfontu, chybam Type1 verze,
a neexistenci OTF verzi nema smysl omezene sily investovat vyse
naznacenym smerem jinak nez pro zkvalitneni LM fontu.

Zdravi
Petr Sojka