typo-nazor na CS a LM fonty

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Nov 24 17:02:09 CET 2005

On Thu, 24 Nov 2005, Karel Piska wrote:

> Ja sam v oblasti TeXu a LaTeXu nemam takovou kvalifikaci a zkusenosti,
> abych neco dokazal udelat takoveho dostatecne rychle a bezchybne.
> (Az na to, ze se vyznam pouze v samotnych fontech.)

Instalace je snadna:
1. Rozbalit lm0.99.3bas.zip do texmf-local
2. Obnovit databazi (mktexlsr)
3a) Pokud v systemu jeste zadne LM fonty nebyly, pustit:
updmap --enable Map lm.map
3b) Pokud se aktualizuje starsi verze, obvykle staci pustit updmap bez
parametru (mozna neni nutno ani to, ale nic se tim nezkazi)

4. Pri pouziti v LaTeXu je nutno zajistit, aby se vstup konvertoval do
kodovani T1, v preambuli se pak uvede:

a) cslatex:
\usepackage[T1]{czech}
\usepackage{lmodern}

b) babel:
\usepackage[czech]{babel}
\usepackage{lmodern}

>   I kdyz jsem sam venoval pokusu o navrh upravy krouzkovanych "u"
> dost casu, predpokladam, ze takova malickost, vlastne malicherna
> modifikace nestoji autorum LM za vlozenou praci a cas.
> Nejdriv se jako CSTUG musime dohodnout, jestli to vubec potrebujeme,

Ja jsem presvedcen, ze to potrebujeme. Bylo by smutne, kdyby si zajemci o
TeX ztahli z webu distribuci s LM fonty, ktere obsahuji ceske a slovenske
znaky, ale nevypadaly by dobre...

> Nevim, kdo jsou dnes koordinatori spoluprace na TeXLive z rad CSTUG,
> asi se nekam ztratili. A koordinatori spoluprace na TeXLive s vazbou
> na LM se asi jeste neobjevili.

O zadnych koordinatorech bohuzel nevim. Je to vhodne tema do "Ruzneho" na
valne hromade. Kde jinde by se to melo projednavat...

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz