typo-nazor na CS a LM fonty

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Wed Nov 23 14:26:23 CET 2005

On Wed, Nov 23, 2005 at 09:19:22AM +0100, Zdenek Wagner wrote:

> Vysazel jsem svoji povidku pomoci pravych CS fontu i s pouzitim nahrady
> lm-rep-cstext.map s docasnym potlacenim cs.map, a take pomoci LM fontu.
> Vysledek testu je na http://hroch486.icpf.cas.cz/cslm/ -- na papire to
> vypada trosku jinak nez na obrazovce, takze si to radeji pro ucely
> porovnani vytisknete (zajimave je napr. na strane 4 \v{C} pod pismenem y).

Nejsem ani nahodou odbornik na pismo, je to vsak anketa,
a tedy...

Nez doslo na kapitalky, zarazila me u LM v podstate jen
mezera mezi interpunkci a pravou uvozovkou (ve vsech rezech)
a to, ze jsou z nejakeho duvodu svetlejsi, na obrazovce
vice, v tisku (600 dpi) mene, lec stale. Kdyz ovsem doslo na
kapitalky, tak carku nad Á, jak je v LM fontech, tedy
nemohu; krome toho je krouzek nad Ů dost prilepeny na
pismeno, zejmena ve srovnani s ostatnimi akcenty, ktere jsou
posazeny vyse, se mi zda, ze byl naopak snizen, a dokonce je
snad elipsovity (nepremeroval jsem to, ale pusobi takovym
dojmem, i kdyby to byl jen opticky klam). Krouzek stejne
vysoko jako ostatni akcenty v LM by asi moc dobre nevypadal,
ale stejne.

Yeti

--
That's enough.