LM fonty a CSfonty, anketa nazoru

Petr Olsak petr at olsak.net
Tue Nov 22 12:37:48 CET 2005

On Tue, 22 Nov 2005, Jiri Rybicka wrote:

> Dobry den,
> sleduji tuto kosatou diskusi uz dlouho a porad mam pocit informacniho
> nedostatku, proto jsem nijak nezasahoval. Ma-li byt provedena anketa,
> pridam tedy neco ze "sve" oblasti, tedy pusobeni na zacatecniky.
>
> Abych pravdu rekl, jsem stale velmi zklaman tim, jak jsou zacatecnici
> velmi tezce zkouseni jeste predtim, nez jim vypadne na obrazovce prvni
> ceska veta z nejake distribuce. Asi před dvema tydny jsem si dopisoval s
> nejakym nestastnikem, kteremu se neustale vypisovala nejaka priserna
> [...]

Mnoho chyb zacatecniku spociva v tom, ze maji k dispozici jen Rybicka:
"LaTeX pro zacatecniky" a ta kniha je totalne neinformuje o rozdilech mezi
babelizovanym LaTeXem a a csLaTeXem. V podstate ani neni znamo, k jakemu
LaTeXu se ta kniha vztahuje.

Stacilo by zaradit informaci o techto dvou formatech nekam do uvodu
v rozsahu casti meho textu "Prvni setkani s TeXem". To by byla pro
zacatecniky docela medvedi sluzba. Zkuste si to rozmyslet pro pripad
dalsich dotisku ci vydani...

Zdravim

Petr Olsak