LiveTex vs. MikTeX

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Nov 15 14:39:16 CET 2005

On Tue, 15 Nov 2005, Jaroslav Hajtmar wrote:

> [...]
> Pripadne na jake problemy muzu narazit, kdybych chtel prebehnout z
> LiveTeXu k MikTeXu? Stoji to vubec za to jit do MikTeXu, kdyz mi funguje
> instalace LiveTeXu spravne?? Pokud byste se ptali proc se ptam, tak se
> mi bohuzel ve spolupraci  LiveTeXem nepodarilo rozjet ten kreslici
> program IPE, zatimco mam ohlasy od lidi, ze pod MikTeXem jim to funguje
> vporadku.Vim ze to zni ujete, instalovat MikTeX kvuli namalovani par
> obrazku, ale momentalne tuto vec fakt dost potrebuji.
> O MiKTeXu nic nevim a nerad bych tu rozpoutal valku MikTeXistu proti

Akademik Hala rikaval, ze se nema zarezavat slepice, ktera nese... Pokud
mam funkcni instalaci TeXu, pak nemam potrebu prechazet na neco jineho, je
to vetsinou jen spousta prace s minimalnim uzitkem. LiveTeX neznam, MikTeX
vlastne take ne, ale znam radu spokojenych uzivatelu MikTeXu. dokonce je
pry v MikTeXu i podpora pro sazbu hindstiny, zatimco v jinych distribucich
si ji musite doinstalovat rucne.

Pokud jde o kreslici program, neni mi jasne, jak to muze souviset s TeXem.
TeX jako takovy zadnou podporu pro praci s grafikou nema, obrazky
vytvarite samostatnym programem a vkladate je do dokumentu. Maximalne jsou
hotove nejake skripty, ktere umozni usnadni zapis obrazku v TeXovem
dokumentu, jeho predani do nejakeho neinteraktivniho programu (napr.
Metapost) a vlozeni vysledku do dokumentu (MfPic, TeXCAD), nebo kresleni
primo v TeXu pomoci \special nejakeho konkretniho ovladace (PSTricks,
emlines, apod.). Ve Vasem pripade bych se nejdrive zamyslel, proc Vam to s
LiveTeXem nechodi. domnivam se, ze nekde neco delate spatne, takze se muze
stat, ze nainstalujete MikTeX, budete to delat stejne spatne a take Vam to
chodit nebude.

e-mail: wagner at cesnet.cz