OFF TOPIC!!!: Re: VYRESENO - Problemy s \left( a \right) v ruznych prostredich

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Nov 9 12:21:12 CET 2005

On Wed, 9 Nov 2005, Milan Vancura wrote:

> Takze takovy clovek zacne studovat plain a vlastni TeX - a pak bud rovnou
> prejde na plain i nadale a tim vyuzije toho, ze na vlastni jednodussi makra
> nepotrebuje znat TeXovske figle az na uroven, kterou jsou psane stylove soubory
> LaTeXu. Nebo po studiu plainu se vrati k LaTeXu a vyuzije toho, ze po drtivou
> vetsinu doby pouziva uz hotove styly a baliky a jen v malem procentu pripadu si
> musi veci predelat - s pomerne velkym usilim, pomerne velkymi potrebnymi
> znalostmi, ale jen malokdy. Po vetsinu doby vyuziva veskereho dobrodini LaTeXu.

Nebo pochopi, ze v tom obrim LaTeXovem jadru jsou mista, kam staci vnutit
vlastni male makro. Uvazoval jsem, jestli nemam z LaTeXu prejit na plain,
ale doslo mi, ze temr v kazdem dokumentu pouzivam stejne veci, ktere za me
resi LaTeX, aniz bych musel cokoliv programovat, jen na vhodna mista norim
sve modifikace. Skoncil bych tedy u toho, ze bych si vytvoril neco jako
WaTeX, ale trvalo by to dlouho, projekt by nikdy nebyl hotov, vzdy by me
prekvapovaly ruzne konflikty mezi starymi a novymi makry, casto by se
stalo, ze by stary dokument s nove upravenym makrem prestal fungovat (nebo
bych musel mit obdobny makrobalik v mnoha kopiich pro kazdou knihu zvlast
a pak bych se v tom nevyznal). Pripada mi pohodlnejsi, kdyz mohu napsat
\tableofcontents a vhodne predefinovat \l at chapter, \l at section, \p at numwidth
a podobna makra a nestarat se o to, kudy informace do obsahu lezou.
(Samozrejme vim, kudy tam lezou, a poznam z nesrozumitelne chybove zpravy,
ze za to muze chybejici \protect.)

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz