pridanie viacstrankoveho ps do LaTeXu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Nov 7 10:18:55 CET 2005

On Mon, 7 Nov 2005, Lubos Kloc wrote:

> [...]
Rozdil mezi PS a PDF je mimo jine v tom, ze PDF ma uvnitr, laicky receno,
jakysi adresar s odkazy na jednotlive stranky, takze kazdou stranku muzete
vytahnout samostatne. PS je linearni soubor urceny k tisku. Pokud chcete
vytisknout jen urcitou stranku, musite do PS souboru vnutit vlastni
definici operatoru showpage, ktera ty predchozi stranky odpocita a
zapomene, pouze zachova to, co se z minulych stran melo prenest na
aktualni, a tu pak vytiskne. (U PS vyrobeneho z MS Wordu nemate jinou
moznost.) Pokud PS soubor dodrzuje DSC, pak muzete pomoci programu, ktere
zminoval Lubos Kloc, provadet ruzne triky. V PDF muze mit kazda stranka
vlastni CropBox, v PS existuje jeden BoundingBox pro cely soubor. PDF
nastavuje pouze velikost papiru, PS muze menit hromadu jinych vlastnosti
RIPu, takze po vlozeni PS do Vaseho dokumentu muze dojit k na[proste
katastrofe, mohou byt v konfliktu definice ve Vasem PS a vlozenem PS,
takze se nakonec treba nevytiskne vubec nic, nebo, tisice stran naprostych
nesmyslu (PS je ukecany jazyk a kdyz se bitpapovy obrazek diky konfliktu v
definicich zacne tisknout hexadecimalne, ziskate par kilo papiru do
sberu). Ke vkladani slouzi EPS. Muzete PS vytisknout ghostscriptem na
zarizeni epswrite, rucne zeditovat (obcas tam zbydou nepovolene operatory)
a pomoci PS2EPS nastavit spravny BoundingBox. spolehlivejsi je prevod PS
na PDF a z nej komercnim acrobatem exportovat samostatne stranky do EPS.
Acrobat ale vytvori spatny BoundingBox, je nutno jej dodatecne opravit
pomoci PS2EPS. Pri prvodu PDF->EPS pomoci ghostscriptu (epswrite) se
bohuzel vyrastruji fonty. Nedavno jsem zjistil, ze v balicku xpdf existuje
program pdftops, ale jeste jsem jej nezkousel.

Pokud je ten PS soubor jednoduchy, dalo by se zkombinovani PS souboru
napsat v Perlu nebo primo v PS. Oboji jsem delal, ale mel jsem PS s
jednoduchymi vlastnostmi, kde jsem vedel, ze nedojde ke konfliktum
definovanych maker ani fontu.

> Porad nerozumim tomu, co si predstavujete pod pojmem "vicestrankova grfika".
> PostScript je format urceny pro tisk - co ma v miste te Vasi
> "vicestrankove grafiky"
> vylezt na papire z tiskarny?
>
> Pokud ovsem chcete tech vic stranek zmensit [+ otocit] + naskladat vedle
> sebe ne JEDNU
> stranku a s tou pak pracovat jako s grafikou, je na to v balicku
> "psutils" rada nastroju,
> treba pstops.
>
> S pranim uspechu,
>
> Lubos Kloc