Problemy s \left( a \right) v ruznych prostredich...

Petr Olsak petr at olsak.net
Mon Nov 7 09:58:37 CET 2005

On Mon, 7 Nov 2005, Jaroslav Hajtmar wrote:

> Dobry den.
> Uz jsem tu zase s dotazem .... ;-]
> Muze mi prosim nekdo poradit, v cem jsou zvlastni plainovska makra
> \left( a \right)?
> Sazim matematiku v plainu a narazil jsem na to, ze se mi v ruznych
> prostredich. chovaji vzorce ruzne.
>
> Mam v plainu definovano \def\frac #1#2{{#1\over#2}} (tusim dle TBN...)
>
> Tento vyraz
>  $\left( \frac{4x}{x+1} + 2 \right) : \left( 1 - \frac{8x^2}{1-x^2}
> \right)=$
> za normalnich podminek (novy prazdny soubor plainu tj. jen vzorec a
> [...]

Domnivam se, ze chybu nepopisujete spravne. V tex.web je jedine misto, kde
TeX vypisuje chybu "Paragraf ended before \csname was complete", jedna se
o sekci 396. Slovicko "was" je zde pritomno, zatimco Vy ho ve svem reportu
nezminujete. Asi nepouzivate TeX.

Sekce 396 je pouzita jen v sekcich 392 a 399. Tato mista jsem prostudoval
a shledal, ze jediny pripad vyskytu teto chyby je pri cteni parametru
makra. V chybovem hlaseni se misto \csname objevi nazev tohoto makra.

Sekvence \right implicitne neni makrem, ale je to TeXovy primitiv.
Existuji tedy jen tri moznosti, jak Vas problem mohl vzniknout:
1. sekvenci \right jste predefinoval na makro a slovicko "was" jste v
   reportu zapomnel uvest.
2. chyba je vysledkem \errmessage uvnitr nejakeho makra. Pak by samozrejme
   slovicko "was" nemuselo byt pritomno, text chyby muze byt jakykoli.
3. nepouzivate TeX.

Zdravim

Petr Olsak