OFF TOPIC!!!: Re: VYRESENO - Problemy s \left( a \right) v ruznych prostredich

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Tue Nov 8 20:39:48 CET 2005

TOTALNE OFFTOPIC!!!

Dobry den.
Prosim ty, kdo nejsou zvedavi na muj osobni "vylev", aby nepokracovali
ve cteni !!! ... Je to osobni zpoved cloveka, ktery sice "miluje" TeX,
ale skoro vubec mu nerozumi a pripada mu obcas trapny byt v teto
konferenci odborniku ...

2pan Olsak : Jejda... ted to vypada, jako bych byl skaredy nevdecnik,
ktery pouziva cizi makro a jeste si vybaruje a kritizuje...
V zadnem pripade bych nechtel aby to tak vypadalo...

Ja jsem strasne vdecny za kazdy drobecek, ktery odpadne z teto
konference a ktery mohu sezobnout a poucit se.. a rad vsem podekuju za
jejich pristup a ochotu. Jste v teto konferenci vsichni ohromni a
obdivuji vas za to, ze jste vubec ochotni takovym zacetacnikum jako jsem
napr. ja venovat svuj cenny cas. Kdyz si spocitam kolik casu denne
venuje napr. pan Wagner, Kloc, Kuben, Olsak, Sojka a dalsi (prosim
neurazte se nekteri, kteri sem prispivate taky hodne casto ...)
odpovedim na otazky, ktere vam mohou pripadat naprosto stupidni a
trapne, tak pred vami smekam ... jste samaritani ..

Vzhledem k tomu, ze trochu citim (mozna to tak nebylo mysleno) urcity
"atak" pana Olsaka, ktery mi asi opravnene vycita to, ze prebiram cizi
makro aniz bych si ho spravne prostudoval, pak ho pouzivam aniz bych
vedel jak funguje atd... a pak v nem tim padem narazim na problem, na
ktery bych nenarazil, kdybych si dal tu praci a poradne si to predem
prostudoval, chtel bych vam priblizit sve duvody a pocity ..

Mate pravdu... ja ale opravdu NEKTERE veci dukladne studuju a jeho knihy
TBN  a TST jsou v posledni dobe knihami, ktere jsou v posledni dobe mnou
nejvice pouzivane, ALE... opravdu velke ALE... obcas clovek musi neco
udelat, na co nema moc casu ...napr. hori termin odevzdani predlohy
testu pro den otevrenych dveri, udelat behem par dni dokument pro
davkove zpracovani rozhodnuti o prijeti na stredni skolu, atd.. atd...
... v tom okamziku se drzim hesla (a kdo taky ne??), ze ucel sveti
prostredky... a pak klidne "vybrakuju" cizi makro (s velkym respektem a
vdecnosti k cloveku, ktery ho napsal a usetril mi moc prace. ... )
Vubec to nevnimam tak, ze je na tom neco spatneho ... a do sveho kodu
napisu poznamku :... tady toto je modifikace makra XXX pana YYY...
Dokonce se snazim nic ani neprejmenovavat a vystacit s tim jak to tam
je... pripadne hned pod to napsat svoji modifikaci se zmenou nazvu a
upravou kodu  ktery pak pouzivam ..

Jen bych na obhajobu sebe a podobnych "vykradacu" jako jsem ja uvedl par
veci, ktere si mozna nekteri z vas neuvedomujete ...Kolikrat se sam
divim,  ze to vsechno co pisu v TeXu radeji nedelam ve Wordu - zabralo
by mi to podstatne mene casu!!! (ale asi by mne to i mene uspokojilo...)
Je mi pres  40  a ucim  na jednom malomestskem gymnaziu. Jsem odkojen MS
Wordem a k TeXu jsem se dostal uplne nahodou pred par lety, kdy mi jeden
byvaly student rikal, ze dela diplomku v LaTeXu... Kdyz jsem napsal
prvni  text v LaTeXu a koupil si "Rybicku", byl jsem uplne unesen a
nadsen..
Na druhou stranu si ale nedokazete predstavit, co to bylo chtit neco
udelat, co vam nefungovalo nebo fungovalo jinak ... vse bylo pro mne
otazka kompromisu...
zkratka nic neslo uplne presne jak jsem chtel, ale nakonec to nejak
fungovalo.. Vite, pokud nemate v dosahu nikoho, kdo by vam poradil nebo
pomohl, koho byste se mohli zeptat na sebemensi hloupost....  Proc
myslite, ze jsem u TeXu vydrzel??? ... Vzdyt naprostou vetsinu veci
jsem mohl udelat ve Wordu za zlomek doby, ktery jsem musel venovat psani
v LaTeXu... Dokonce i ta matika se dala v MS Equation udelat rychleji (i
kdyz podstatne hure vypadala). Vydrzel jsem u TeXu zkratka proto, ze
jsem se do TeXu "zamiloval"...

Kdybych udelal na nasem meste (cca 10 tisic obyvatel) anketu jestli
slyseli nekdy slovo TeX, tak by se zeptali ... Myslis snad SeX???
Kdybych se ptal na LaTeX, mysleli by si o mne, ze jsem nejak sexualne
ulitlej na BSDM... Kdyz jsem pred par lety zadal na internetu klicova
slovo LaTeX tak jsem nasel hlavne eroticky stranky... Opravdu v mem
sirokem okoli o tomto sazecim systemu nikdo nikdy neslysel..

Do nejblizsiho vetsiho mesta, kde je VS (kde by se dalo ocekavat, ze
slovo TeX nepovazuji za cizi sproste slovo) - do Olomouce to mam cca
50km. Dokonce ani naprosta vetsina absolventu naseho gymplu, kteri mi
prosli "rukama" a vraci se mne obcas navstivit z vysokych skol se s
TeXem bud VUBEC NESETKALA (a to studuji na ruznych technickych VS!!!) a
nebo jen tak, ze jim nekdo pred diplomkou predlozi sablonu a oni do toho
prekopiruji text z Wordovskeho dokumentu a nechaji si to od nekoho
"oznackovat"!!!  (v lepsim pripade projdou jednosemestrovym kurzem) Kdyz
s nimi vsemi mluvim tak si pripadam jako ten nejvetsi odbornik na TeX...
:-)  To podle mne neni rozhodne dobra vizitka pro nektere vysoke skoly (
nechci rici pro vetsinu VS)!!!

A ted pokracuji ... Kdyz jsem po par letech LaTeXovani pricichl k
PlainTeXu, tak me to uchvatilo jeste vice...PlainTeX mi pripada naprosto
free ... nejsem nicim svazany muzu si delat co chci ... Nadseni se
vystupnovalo, ale bohuzel i problemy !!!! Na co existoval v LaTeXu
balicek, tak v plainu hezky sam samotinky...
A co literatura... Jiste ... spousta...hlavne TeXovska bible - TBN...
Ale muzu rici, ze pro naprosteho zacatecnika jako jsem byl (a asi porad
jsem) ja, tak to byla zezacatku naprosto nesrozumitelna kniha...
Prirovnal bych se k cloveku, ktery zije na vesnici vzdalen od
civilizace, nikdy nepotkal jedinyho japonce a chce se naucit japonsky.
Pro ty ucely si  na to koupil  ucebnici japonstiny psanou cinsky!!!
Docela bych rad vedel, proc tohle vsechno vubec delam ... opravdu namet
pro psychologa...

Ted uz sem tam necemu rozumim, ale porad mi pripada, ze jsem na zacatku
.. To ze tomu rozumim aspon tak jako ted je hlavne diky teto konferenci,
ktera mi pomuze prekonavat naprosto bezvychodne situace, kdy si rikam,
ze radeji spustim Word a udelam to ve Wordu...
Proto si velice cenim kazdeho, kdo se s mymi TeXovskymi problemy zaobira
a kdo mne i obcas zkritizuje, ze "To uz v konferenci probehlo..."  nebo
ze jsem vykuchal cizi makro a poradne si ho neprostudoval ... atd...
Opravdu vsechno beru ... radu i kritiku ... a za vse jsem vdecny...
Prosim vas vsechny v konfere... drzte se i nadale "Cimrmanovskeho" hesla
: "I s takovymi lidmi musime pracovat!!!" (viz. Vilma je nevinna.... ) a
budte na nas zacatecniky hodni ... my vam pak budem psat oslavne ody...

Pekny den preje a za osobni "vylev" se omlouva Jarda Hajtmar...

PS: jeste ze pisu tak rychle ... samotnyho me prekvapilo, ze je toho
tolik..

Petr Olsak napsal(a):

>Kdyz uz nad tim pripadem hledame nejake pouceni, dovolil bych si take
>uvest jedno. Nez prevezmete cizi makro pro plain, zkuste si ho podrobne
>nastudovat, ztotoznit se s nim a pak dejme tomu modifikovat podle sveho
>nazoru a pouzivat. Rozhodne mi neprijde rozumne slepe obkreslovat kusy
>kodu bez porozumeni do "knihovny" pouzivanych a aktivnich maker.
>
>Ani jsem netusil, ze budu pres tuto konferenci odhalovat svou chybu ve
>vlastnim makru kalibro.tex:-). Skutecne me nenapadlo, ze nekdo pouzije
>obsah tohoto souboru bez toho, aniz by se drzel zasady uvedene vyse.

> [...]

---
avast! Antivirus: Odchozi zprava cista.
Virova databaze (VPS): 0545-0, 07.11.2005
Testovano: 8.11.2005 20:33:42