ps2pdf - velikost papíru (delší)

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue May 31 16:58:37 CEST 2005

On Tue, 31 May 2005, Ondrej Koala Vacha wrote:

> Toto mne prave mate - pro Distiller se prece musi/musela nastavovat
> velikost stranky pres /setpageparams. U gs bych cekal podobne chovani, ale

V Distilleru se da nastavit nekolika zpusoby. Funguji operatory
setpageparams i setpage, funguje i rada zkratek, napr. a4 nebo a5. Pokud
zadny takovy prikaz v PS souboru neni, pouzije se default, ktery je
naklikan v konfiguraci Distilleru.

> jak je videt, pomuze -sPAPERSIZE=a4. Tezko rici, co tento pramaetr znamena
> pri vystupu do pdf. A dalsi nejasnost je, proc implicitni nastaveni na a4
> nefunguje.

Operator PAPERSIZE neni soucasti PS Language Reference, je to tedy
specialita GS. Nevim tedy presne, jak je tento operator v GS pouzit a v
kterem okamziku. Vim bezpecne, ze GS rozumi operatorum setpageparams a
setpage i mnoha zkratkam, nejen a4 a a5, ale i a3, b4, b5 a mnoha jinym. Z
puvodniho dotazu bylo videt, ze /PAPERSIZE byl definovan jako (a4), tj.
textovy retezec obsahujici pismeno "a" a cislici "4". Aby se skutecne pri
absenci prikazu pro nastaveni stranky v PS souboru pouzila tato definice,
musel by GS vnitrne provest tuto sekvenci prikazu:

PAPERSIZE cvlit exec

Pak by se ale na prikazovem radku muselo zadavat -sPAPERSIZE=(a4). Protoze
se vsak zadava a4 bez zavorek, predpokladam, ze GS provede pouze prikaz
PAPERSIZE, jehoz vysledkem je vlozeni textoveho retezce do zasobniku.
Tento retezec v zasobniku zustane po dobu celeho zpracovani a na konci
ulohy je zapomenut. Kdyby v tom implicitnim nasteveni misto (a4) bylo jen
a4 bez zavorek, pak by operator PAPERSIZE expandoval na operator a4, ktery
by nastavil velikost papiru na A4. GS sice muze otestovat typ obsahu necim
jako:

/PAPERSIZE load dup type /nametype ne {cvlit} if exec

ale dost pochybuji o tom, ze to tak skutecne dela.

> --
> Ondrej Koala Vacha

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz