Spatna velikost papiru

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon May 23 13:43:33 CEST 2005

On Mon, 23 May 2005, Vit Zyka wrote:

> ??? Myslel jsem, ze co je uvedeno v "Cervene knize" (Postscript Language
> Reference Manual), je soucasti specifikace PS. a4 (ve vydani 1990) neni,
> ale setpagedevice ano.

Nemam cervenou kniho po ruce, ale pokud si dobre pamatuji, setpagedevice
tam je, je tam napsano, ze jeho parametrem je -dict-, ale jeho obsah
specifikovan neni s tim, ze se najde v technickem manualu prislusneho
zarizeni.

> Na velkoplosne tiskarne HP, na ktere tisknu ja, prikaz a4 nestaci,
> setpagedevice ano. Predpokladal jsem, ze to pro nekoho muze byt uzitecna
> informace.

Krome specifikace existuji jeste nezavazna doporuceni, jak specifikovat
parametry pro vystupni zarizeni. Jednak jsou doporucene prikazy pro volbu
velikosti papiru, jako napr. a4, a5, b4, b5, letter apod., dale jsou
doporucene parametry pro pouziti s operatorem setpagedevice. Je to
skutecne nezavazne a firma Adobe to doporucuje proto, aby se clovek s
novym zarizenim nemusel neustale ucit uplne nove veci a prekopavat tiskove
ovladace od zakladu. Presny popis pro dane zarizeni se vsem najde pouze v
technickem manualu. Prikaz a4 v PS tiskarne plni vice ukolu. Nejde jen o
nastaveni velikosti papiru, ale pokud ma tiskarna nekolik zasobniku na
papiry ruzne velikosti, pak vi, ze si ma brat papiry ze zasobniku A4.
Pokud velkoplosna tiskarna takovy zasobnik nema, pak prikaz a4 nema smysl,
ale setpagedevice smysl ma. Podobne to bude u osvitovych jednotek.
Mimochodem, i v setpagedevice se da urcit zasobnik, z nehoz se ma vzit
papir, ale opet je nutno prostudovat technicky manual.

> Vit Zyka

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz