Spatna velikost papiru

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon May 23 10:34:10 CEST 2005

On Fri, 20 May 2005, Vit Zyka wrote:

> PostScript prikaz a4 nezna. Je zadefinovan jen pro GS a i tak nevlozi
> potrebny PS operator nastavujici velikost media, tj. setpagedevice. Ja

Prikaz a4 sice neni v definici PS, stejne jako tam nejsou specifikovany
parametry operatoru setpage a setpagedevice, ale rozumi mu spousta PS
tiskaren (pokud umi tisknout na A4) i Distiller. Do PS souboru by se dal
vnutit pomoci \special{ps:a4} -- ovsem nejsem si jist, zda by se to v
tomto pripade nevlozilo mezi save a restore, pripadne gsave a grestore,
musel bych se podivat do manualu. Takto obskurne bych to ale stejne nikdy
nedelal. Predevsim bych se povrtal v config.ps, soucasny stav dela to, co
jsem popsal ja a Lubos Kloc. V mem config.ps je:

@ a4 210mm 297mm
@+ ! %%DocumentPaperSizes: a4
@+ %%BeginPaperSize: a4
@+ a4
@+ %%EndPaperSize

Pak mi \special{papersize=210mm,297mm} zapise do PS souboru prikaz a4,
kteremu rozumi GS, Distiller i nekolik PS tiskaren, na kterych tisknu.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz