Spatna velikost papiru

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Fri May 20 15:15:21 CEST 2005

Zdenek Chaloupka wrote:

> Dobry den.
> Pouzivam plainTeX a mam problem pri generovani .ps z .dvi pomoci dvips.
> Format papiru je nastaven v .tex pomoci prikazu \chyph. Pro spravne
> nastaveni papiru pro dvips pouzivam \special{A4size}. Soubor
> vygenerovany z .ps do pdf pomoci acrobat distilleru ma stale rozmery
> 215x279mm (myslim ze to je rozmer letter). Zkousel jsem vygenerovat .ps
> s pouzitim prikazu -T, ale dvips stale trva na rozmeru papiru letter.
> Mohl by me prosim nekdo poradit jak prinutit dvips zmenit rozmer papiru,
> nebo rici kde delam chybu?

> [...]
Dobry den,
   mozna by nebylo na skodu si precist dokumentaci k dvips.
Tech chyb je tam asi nekolik:
1) \chyph zapina ceske deleni slov (a myslim taky \frenchspacing), ale s
rozmerem papiru
nema nic spolecneho. TeX ostatne zajima jen rozmer tiskoveho zrcadla,  s
rozmerem papiru
nepracuje vubec.
2) \special pro nastaveni rozmeru papiru v dvips ma format
\special{papersize=....} (viz dokumentace
k dvips
3) Pro nastaveni rozmeru papiru jsou rozhodujici prislusne zaznamy v
konfiguracnich souborech dvips.
Nezminujete se, co v nich mate napsano.
4) Co pisete za prepinac -T v prikazovem radku? Vyzaduje zadani rozmeru.
Pokud chcete zadat
rozmer papiru pomoci nazvu (A4), musite pouzit prepinac -t a mit ten
nazev definovan v konfiguracnim souboru.

Takze se podivejte do dokumentace k dvips a taky do tech konfiguracnich
souboru a treba tu chybu najdete.
Preji Vam hodne zdaru.

Lubos Kloc