filtrovani slov...

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Thu May 5 09:20:02 CEST 2005

On Thu, May 05, 2005 at 09:04:52AM +0200, Jaroslav Hajtmar wrote:
> Obratil se na mne jeden clovek, ktery potrebuje zpracovat velmi
> rozsahlou databazi cizich slov (pry nekolik set tisic??) (nejake
> foneticke prepisy ze sanskrtu a jinych starych jazyku )... Slova
> obsahuji i apostrofy a dalsi neobvykle znacky... a jsou umistena v
> samostatnych radcich pod sebou.. Ten clovek potrebuje vypsat vsechna
> dvoupismenna, tripismenna, ctyrpismenna, atd.. slova, ale tak, ze
> pismeno ch se ma pocitat jako jedno pismenko a apostrofy a dalsi znacky
> se nesmi do delky slova zapocitat.. Napadlo mne, ze by si s tim mozna
> [...]

V TeXu byste to jiste implementovat mohl, nebot je
turingovsky uplny, ale dovoluji si tvrdit, ze v perlu,
ci pythonu to napisete a odladite za setinu casu. Dokonce
i v awk ci sedu by to bylo pomerne snadne.

Netusim, jak vypadaji makra v Excelu. Jelikoz jsou nejspis
turingovsky uplna, tak take implementaci umoznuji. Pochybuji
ale, ze jsou vhodnym nastrojem, kdyz mate k disposici vyse
zminene nastroje, ktere jsou optimalizovany presne k danemu
ukolu.

Yeti