Zobrazenie znakov v inych kodovaniach

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Thu May 5 08:50:03 CEST 2005

Marcel Abas wrote:

> Zdravim vsetkych.
>
> Chcel by som do dokumentu vlozit ukazku  zobrazovania v roznych
> kodovaniach - ako sa napriklad zobrazi slovo vacsi
> (v\"a\v c\v s\'\ i ) ak pouzijem postupne kodovania
> Win1250, ASCII, ISO-8859-2, Kamenických, KOI 8 CS, Latin 2, Macintosh.
> Ziadnym sposobom nemozem ale zobrazit znaky tak ako ich clovek vidi
> napr. na html stranke, ak nastavi zle kodovanie.
> V preambuli dokumentu pouzivam
> \usepackage[cp1250]{inputenc}
> \usepackage[IL2]{fontenc}
> \usepackage[slovak]{babel}
> [...]
Obecne vidim problem v tom, ze uvadene kodove stranky obsahuji obecne
ruzne znakove sady, takze pri premapovani
muzete dostat znaky, ktere nemate v pouzitem fontu. V obecnem pripade to
asi nelze resit jinak nez
rucne s pouzitim \char a prepinanim fontu uvnitr slova.

Navic mam dojem, ze \usepackage[IL2]{fontenc} a
\usepackage[slovak]{babel} nejde tak uplne
dohromady, ale nejsem LaTeXista, tak se muzu plest.

"Latin 2" je samo o sobe neurcity pojem,  dnes se tim obvykle mysli
ISO-8859-2, ale mate asi na mysli
PC-latin 2, tedy CP 852. Pokud to nema byt vylozene historie, tak by tam
ale nemelo chybet UTF-8.

Jinak jako studijni material bych doporucil clanek Petra Olsaka
"putovani pismene \v{r} z klavesnice
na papir" v jednom ze starsich Zpravodaju.

S pranim uspechu,

Lubos Kloc