Registry TeXu nebo kombinovana sazba...

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Thu Mar 31 14:42:52 CEST 2005

I Vam dobry den,
    nejsem si jist, jestli jsem Vas spravne pochopil, ale Vas problem me
pripada jako
obdoba poznamek pod carou. To je i v plainu vyreseno, ovsem uplne jinym
zpusobem.
V okamziku, kdy pisete zdrojovy text odstavce totiz nemuzete nijak
zjistit, kde bude na strance
umisten, a nema zadny smysl se od tohoto bodu nejak odpichovat jinam.
Podstata zpracovani napr poznamek pod carou ci poznamek na okraji je
strucne receno v tom,
ze text poznamky se v prubehu zpracovani odstavce odlozi do zvlastni
pameti, pri zpracovani odstavce se
na nej nehledi a znovu se k nemu TeX vrati az pri sestavovani stranky.

Makro \footnote pro poznamky pod carou je dost dukladne rozebrano v TBN
pana Olsaka.
Zkuste si to prostudovat, treba tam najdete odpoved na Vas problem.
TBN je v PDF formatu dostupny na siti, viz treba
<http://www.cstug.cz/literatura/tbn.html>.

Jeste na zaver terminologickou poznamku: text odstavce je chapan jako
bezny text
(neoznacuje se jako "plovouci", i kdyz nema pevne misto na strance).
Jako plovouci
objekt (float) se naopak v TeXu oznacuje cast textu ci jiny objekt
(tabulka, obrazek),
ktery muze mit i pevne misto na strance, ale neni presne zakotven do
bezneho textu.
To jen aby Vas to nepletlo, myslim, ze jste to oznaceni pouzil obracene.

S pranim uspechu pri objevovani TeXu,

Lubos Kloc