Makro na podbarveny text

Milan Vancura milan at ucw.cz
Fri Mar 18 11:59:10 CET 2005

Dobry den,

> Ale tak ci tak, idealne by bolo keby sa nemuseli kreslit take velke
> plochy. Lenze ako to podfarbit predtym nez to vypiseme. Mozno by sa
> dalo priblizne zistit (pred tym nez sa to vypise), ze kde sme v ramci
> riadku - zatial ma nic pouzitelneho nenapadlo.

Porad premyslim, jestli by to neslo zaridit nejak jednoduseji. Nemam bohuzel
cas si s tim pohrat, ale napadla me tato kombinace reseni:

1. nodes v PSTricks: na zacatku obarvene oblasti vyrobit \strut a na jeho
spodnim a hornim konci si ulozit \node jako v PSTricks (ulozeni pozice pro PS)

2. nastaveni barvy "popredi" cili TeXovskeho textu - primo pouzitim PS color
   prikazu

3. na konci obarvene oblasti (bud explicitne zadane nebo soucast \par) stejny
   trik jako v bode 1.

4. ve vystupni rutine pouzit podobny trik jako pri vicesloupcovem tisku, tedy
   ulozit stranku do boxu a tisknout ji az po vykonani urcitych akci. Zde by to
   byl PS kod, ktery projde nodes na teto strance a vyrobi obarvene oblasti
   pomoci ulozenych \node - bud jsou to hotove pary "otevreni,uzavreni" nebo
   dopocita uzaviraci \node na konci stranky a prida otevreni na zacatek dalsi.
   Pak teprve vytiskne "sloupec". Dalsi stranka muze zacit definovanim
   oteviraciho \node pokud prechazi obarvena oblast z minule strany.

Jak pisu, nezkousel jsem to, a tak nevim, jak moc naivni ta predstava je. Ale
prijde mi, ze by to melo fungovat. Ne ze by to bylo uplne jednoduche na
sladeni (napr. se obavam spoluprace s dalsimi styly jako napr. prave
twocolumn), ale zase by to jednoduse vykreslilo pozadovanou oblast (PS special)
coz by jistojiste fungovalo pri jakemkoliv dalsim zpracovani dokumentu: pstops,
archova montaz, prevod do PDF libovolnym programem... A samozrejme je to
jednopruchodove reseni, coz je pro mne treba velmi dulezity ukazatel kvality.

Milan Vancura