Makro na podbarveny text

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri Mar 18 06:58:45 CET 2005

On Fri, 18 Mar 2005, Petr Brezina wrote:

> Ad Ladislav Bitto, 17. 3. 2005, 10:02:11
> %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
>
> Dobry den,
>
> prilis nerozumim te nutnosti dvou sad barev pro parne a neparne
> strany.

Priznam sa, ze ani ja. Tak mi to zacalo fungovat. Ked som v makre na
zmenu farieb mal iba \backcolorhead a \textcolorhead, tak v \evenhead
a v \oddhead neboli vzdy spravne farby na zaciatku strany. Ked som zacal
rozlisovat \backcolorevenhead a \backcoloroddhead uz som videl spravne
farby na druhej strane.

Ja som nikde nechcel zasahovat, lebo by som musel studovat ten TeX
od A az po Z.

> [...]
> sekvenci a popis barvy, ktera se prave nastavuje. Zbytek by probihal
> ve vystupni rutine. Ta by nejprve otevrela prislusny soubor pro zapis,
> pak by provedla svou hlavni cinnost, pri niz by se v ramci operace
> \shipout do toho otevreneho souboru zapsal obsah onech znacek \write;
> nakonec by ten soubor zavrela a nacetla jeho obsah; pri nacitani by se
> zapamatoval posledni zaznam z toho souboru. Tato informace by se
> pouzila az ve vystupni rutine vyvolane pro nasledujici stranu: pri
> sestavovani tela strany by se vykreslil obdelnik prislusne barvy

Toto znie velmi logicky. Ked clovek pozna dost prikazov, tak sa to
da zvladnut - co mne nehrozi.

> Jeste mi napadlo, ze toto jednoduche podbarvovani textu pomoci
> velikych obdelniku, ktere precuhuji pres okraj textu, bude zrejme
> delat vyznamne problemy pri archove montazi.

To moze byt pravda. Tak daleko som nerozmyslal. Pri prezentacii, alebo
proste len to tak vytlacit by to nemalo vadit.

Zdravi
Ladislav Bitto