Makro na podbarveny text

Petr Brezina petr-brezina at volny.cz
Fri Mar 18 02:25:27 CET 2005

Ad Ladislav Bitto, 17. 3. 2005, 10:02:11
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Dobry den,

prilis nerozumim te nutnosti dvou sad barev pro parne a neparne
strany. Nicmene zda se mi, ze to prenaseni barvy z jedne strany na
druhou by se mohlo zvladnout celkem lehce v jednom pruchodu:

Makro, ktere ma prepinat barvy, by krome tech dvou barevnych obdelniku
vlozilo do sazby znacku \write, ktera by obsahovala smluvenou ridici
sekvenci a popis barvy, ktera se prave nastavuje. Zbytek by probihal
ve vystupni rutine. Ta by nejprve otevrela prislusny soubor pro zapis,
pak by provedla svou hlavni cinnost, pri niz by se v ramci operace
\shipout do toho otevreneho souboru zapsal obsah onech znacek \write;
nakonec by ten soubor zavrela a nacetla jeho obsah; pri nacitani by se
zapamatoval posledni zaznam z toho souboru. Tato informace by se
pouzila az ve vystupni rutine vyvolane pro nasledujici stranu: pri
sestavovani tela strany by se vykreslil obdelnik prislusne barvy
a nastavila by se vychozi barva textu.

Jeste mi napadlo, ze toto jednoduche podbarvovani textu pomoci
velikych obdelniku, ktere precuhuji pres okraj textu, bude zrejme
delat vyznamne problemy pri archove montazi.

S pozdravem

Petr Brezina