Makro na podbarveny text

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Thu Mar 17 10:02:11 CET 2005

Dobry den,

Niekedy som pisal:
> Zabudol som este pripomenut, ze ked ma ist fraba pozadia a textu
> na druhu stranu, tak to treba dat do \evenhead \oddhead. Tam staci
> jedna hruba ciara cez cele tlacove zrkadlo s farbou pozadia a potom
> nastavit farbu textu. To este musim odskusat - neviem kedy.

Venoval som sa k tomuto problemu, ako mi to cas dovoloval. Je tazke to
dostat do \even\oddhead. Aj ked tam dam globalnu premennu, podla ktorej
potom chcem zmenit farby, nefunguje to vzdy - lebo TeX uz vtedy moze byt
v strede dalsej strany. Tak som skusil vypisat do suboru \thepage a potom
v druhom prechode to dajak osetrit. Teraz sa uz premenne dali zmenit na
spravnych miestach, ale farby sa zmenili na nespravnych miestach kvoli
predoslemu dovodu (TeX je uz dalej). Az po tychto skusenostiach ma napadlo,
ze musim drzat dve sady farieb. Zvlast pre parne a zvlast pre neparne
strany.

Takze tu je niekolko moznosti ako preniest farby na druhu stranu bez kontroly
TeXoveho materialu (kontrolovat TeXovy material je velmi narocne a aj tak nam
moze nieco ujst):

1. rucne (asi najjednoduchsie, ked to potrebujeme len parkrat): vytvorime
   este dve makra \changeeven a \changeodd, ktore dopiseme pred prvu zmenu na
   druhej strane
2. automaticky na dva prechody: vypisat \thepage do suboru, ktory v druhom
   prechode nacitame a podla toho menime farby (to bude asi dost
   komplikovane)
3. automaticky na tri prechody: vypisat \thepage do suboru, z ktoreho potom
   postupne citame jeden riadok, podla toho budeme menit farby (to by malo
   byt jednoduche). Akoze sucasne subor nemoze byt otvoreny na citanie a aj
   na zapis, potrebujeme este jeden subor, kde zapiseme bud 1 alebo 2. Podla
   tejto hodnoty potom \thepage bud citame alebo zapisujeme.
4. automaticky na jeden prechod: vytvorime si kratky program, ktory bude
   ako predlzena ruka DVIPS. Musime iba docielit, aby nasu poslednu zmenu
   na strane preniesol na zaciatok druhej strany. Nase zmeny farieb
   mozeme v makre okomentarovat pre PS, takze to lahko zmenime. Nevyhoda je,
   ze PS subor sa musi este raz nacitat a vytvorit druhy.
5. jednoduche by bolo, keby sa zaviedli do TeXu dva primitivy (mohol by sa
   volat colorTeX.exe) \globaltextcolor a \globalbackcolor
6. jednoduche by bolo, keby DVIPS preniesol farby na druhu stranu.

Chcel som si to silou mocou overit, lebo to pravdepodobne vyuzijem pri
pisani prezentacii. Bod 1. pripadne 2. pre mna bude stacit. Pri pozerani
v GsView tie velke farebne plochy preblesknu, ale ked to prekodujeme
do PDF, tak ziadne preblesknutie nevidiet.

Bod 1. mam odskusany "tvrdymi" hodnotami. Je to len par prikazov.
Ak ma niekto zaujem mozem okomentarovat a poslat.

Zdravi
Ladislav Bitto