Yap a font LIDO

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Mar 8 16:17:41 CET 2005

On Tue, 8 Mar 2005, Libor Hendrych wrote:

> Dobry den,
>
> nainstaloval jsem si MikTeX a font ze stresovicke pismolijny LIDO. Preklad
> TeXem probehne uspesne, ale prohlizec dvi Yap hlasi nasledujici chybu:
>
> -------------------------------------
> Making PK font:
> C:\miktex\texmf\miktex\bin\makepk.exe --verbose sldr8z 600 600 magstep(0.0)
> ljfour
> Trying to make PK font "sldr8z" (at 600 DPI)...
> "makemf" --verbose "sldr8z"
> "ttf2pk" -q -t "sldr8z"
> makepk: "sldr8z.pk" could not be created.

Prohlizec se snazi vytvorit bitmapovy font z TrueType verze, kterou zrejme
nemate, nebo ji mate nainstalovanou jinde, nez ji prohlizec ocekava. Mate
3 moznosti:

1. Nainstalujte TrueType verzi (myslim, ze je tez zdarma)

2. Presvedcte prohlizec, aby bitmapovy font generoval pomoci ps2pk

3. Pri pouzivani PS fontu zapomente na DVI a vse prevadejte do PS nebo
PDF.

> -------------------------------------
>
> DVI je evidentne v poradku, nebot dvi->ps funguje, ovsem dvi->pdf jiz
> nefunguje.
> Mohl by mi nekdo, prosim vas, poradit jak chybu odstranit?

Programu pro konverzi dvi->pdf musite sdelit, kde najde PS font. V popisu
OFS najdete presny navod, jak nainstalovat Lido do pdfTeXu. Pokud Vam
funguje dvi->ps, muzete PDF vytvorit z PS Ghostscriptem (bud z klikaciho
rozhrani nebo pomoci ps2pdf.bat).

> Prepisuji kroniku vesnice, kde bydlim, nebot behem povodni v roce 2002 byla
> zaplavena. Zajimalo by me proto, jestli existuji nejake volne stazitelne
> fonty pro TeX, ktere by byly vhodne pro sazbu starsich knih. Dival jsem se
> na stranky stresovicke pismolijny, tam je vsak jediny volne stazitelny font
> LIDO.

Na www.cstug.cz urcite najdete odkazy i na jine fonty. Daji se pouzit i
standardni PS fonty, ktere mate v Ghostscriptu, napr. New Century
Schoolbook by se mohl hodit. Stresovicka pismolijna Vam take umozni, ze si
muzete koupit treba jen jeden font, coz prijde na mene nez 1000 Kc.
Myslim, ze na takovou kroniku by se nejake financni zdroje mohly najit.

> Predem mnohokrate dekuji
> Libor Hendrych
>
> PS: V TeXu jsem zacatecnik.

Zdenek Wagner