\advance uvnitř boxu

Jan Nárovec jnarovec at fel.zcu.cz
Sun Mar 13 20:55:54 CET 2005

Dobrý den,
při tvorbě makra pro sazbu popisků tabulek jsem narazil na problém: rád
bych, aby se při každém použití tohoto makra inkrementovala hodnota proměnné
\tabNum (číslo tabulky v rámci kapitoly). Bohužel se mnou vytvořené makro
\tablabel chová z mého pohledu dost záhadně, pokud je použito uvnitř \hboxu
nebo \vboxu -- vše ilustruje přiložený příklad zjednodušené verze tohoto makra.

%%% začátek %%%
\newcount\tabNum

\def\tablabel #1{              % #1 - text
   \advance\tabNum by1
   \hbox{{\bf Tab. \the\tabNum:} #1\hfil}}

\tablabel{Label one}		% správně, 1
\tablabel{Label two}		% správně, 2
\tablabel{Label three}		% správně, 3

\hbox{\tablabel{Label four}}	% správně, 4
\vbox{\tablabel{Label five}}	% chybně, 4
\hbox{\tablabel{Label six}}	% chybně, 4

\tablabel{Label seven}		% chybně, 4
\tablabel{Label eight}		% správně, 5
\tablabel{Label nine}		% správně, 6

\bye
%%% konec %%%

Kde jsem udělal chybu, resp. jak napsat makro, které by bylo použitelné i
uvnitř boxu?

   Děkuji,
   Jan Nárovec