deleni slov

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Jun 10 15:42:42 CEST 2005

On Fri, 10 Jun 2005, Anton Surda wrote:

> Dobry den,
>
> prave prebiehajuca diskusia o deleni ma inspirovala k nasledujucej otazke.
>
> v Miktexu som si naistaloval okrem americkeho aj anglicke delenie slov.
> Nainstaloval som ho dost takym klikacim sposobom a nebolo mi celkom jasne
> ako ho mam zapnut. Nakoniec som usudil, ze to delenie bude zabudovane v
> \language4.

Melo by to byt v logu vytvoreneho pri generovani formatu. Vetsinou se tem
cislum pri generovani formatu prirazuji dostatecne srozumitelne ridici
sekvence, aby si to clovek nemusel pamatovat a bylo to prenositelne na
jine instalace.

> Existuje nejaky sposob ako si tuto domnienku explicitne overit? Okrem toho
> ma znepokojuje omnoho mensia zhoda medzi anglickym delenim TeXu a
> Oxfordskym slovnikom, ako medzi americkym delenim a Websterom. Mate niekto
> skusenosti s anglickym delenim?

Nikdy jsem to nezkousel a pouzivam pouze americke i pro britskou
anglictinu. Ani rodila Anglicanka - profesionalni redaktorka a
prekladatelka mi nikdy nenasla zadnou chybu v deleni.

> Vopred dakuje
>
> Anton Surda

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz