utf8 a deleni slov (dlouhe)

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jun 9 11:56:09 CEST 2005

On Thu, 9 Jun 2005, Arnost Stedry wrote:

> [...]
> \showhyphens{nejaky text v unicodu obsahujici recke a jine znaky}
>
> vypadne toto:
>
> /gentium/an-odaka-to-dat-mej d/gentium01/^^[/gentium/laje sc/gentium00/^^e9/
> gentium/ny lingvis-tic
> /gentium03/^^b4^^c5^^bd^^b1^^c4/gentium1f/}/gentium03/^^
> c4^^b5^^c1^^bf^^b9
>
> z toho usuzuju, ze deleni v rectine asi nebude fungovat.
>
> existuje nejaka moznost, jak dosahnout toho, aby fungovalo zaroven
> deleni a zaroven jsem mohl pouzivat unicode?
>
> v nejhorsim pripade by mne stacilo funkcni deleni v latinkovych jazycich.

Predevsim pochybuji o tom, ze font pro rectinu ma kodovani T1. Vzory
deleni musite mit zavedeny ve stejnem kodovani, jake ma pouzity font, a
pismena v okamziku, kdy se pouziva prislusny font pro dany jazyk, musi mit
kategorii 11 a nezaporny \lccode. Dale musi mit font nezaporny
\hyphenchar, pak bude deleni fungovat.

> dekuji
>
> Arnost Stedry

Zdenek Wagner