PS -> PDF & Azbuka

Vit Zyka vit.zyka at seznam.cz
Fri Jul 29 17:44:12 CEST 2005

kloc at IPM.CZ wrote:
> Bohuzel ted nemam cas studovat Vase soubory, tak jen tak nadhodim:
>
> ad 1): Nemate vhodny font nebo nastaveni dvips, takze se Vam tam
> dostava predem vyrastrovany Type3 font. Ten Acrobat vzdy zobrazuje osklive.

Abychom pany z Adobe jen nehanili. Od verze 7 je rastrovni Type3 fontu
OK. (S rozlisenim bitmapy nebyvaji problemy, protoze jsou vesmes
generovany pro tisk (600/300 dpi).) Nabyl jsem dojmu (ale mozna je to
uplne jinak), ze impulsem bylo setkani TeXovych Guru (napr. Hans Hagen)
s predstaviteli Adobe v ramci TUG konference. Mozna, ze duvod, proc
Adobe zacalo trosku slyset na TeX svet je, ze TeX relativne uspesne
pronika do Mac sveta (rozvoj nastal zavedenim Mac OS X s Unix konzoli) a
je zde pravdepodobne i podporovan Applem.

To jen pro info. I tak samozrejme souhlasim s tim, ze pokud existuje
vektorovy (napr. Type 1) font, je (zvlaste pro PDF k vseobecnemu
pouziti) lepsi nez font bitmapovy.

> Potrebujete tam mit Type1 font, tedy mit ho nainstalovany a mit ho
> zapsany v Psfonts.map tak, aby se vkladal jako Type1 do vystupniho
> PS souboru. Zkuste zapatrat v archivu, mnohokrat se to tady diskutovalo.
>
> ad 2): Snad by to mohl byt problem formatu papiru letter/a4. Take se to tady
> nedavno diskutovalo.

Podivejte se, zda nemate v tiskovem dialogu AR zapnute "Fit/Shrink to Page".

Vit Zyka

Ing. Vít Zýka, Ph.D.                         TYPOkvítek

database publishing              databazove publikovani
data maintaining and typesetting in typographic quality
priprava dat a jejich sazba v typograficke kvalite

tel.: (+420) 777 198 189     www: http://typokvitek.com