Jedna poznamka k otevrenemu dopisu

Jaromír Kuben kuben at scova.vabo.cz
Wed Jul 20 11:35:02 CEST 2005

Wildwire napsal(a):

> [...]
>Nepredpokladam ze diplomove prace budou mit vice nez 5-6
>vytisku, coz pri nejakych 50-60 stranach neni ani cely balik
>kancelarskeho papiru, takze par listu navic by snad nemuselo
>vadit.
>
>Ohledne mnozstvi papiru mne spise napadlo, zda by nebylo lepsi,
>uspornejsi a ekologictejsi odevzdavat diplomove prace (a nejen
>ty) treba na CD nebo je posilat e-mailem. Dnes, kdyz ta moznost
>je -- navic se domnivam, ze typografie je stejne dulezita jak
>pro tisk, tak pro prohlizeni na monitoru. Kdyz nekdo bude mit
>zajem, tak si jiste muze onu praci vytisknout sam.

Dobry den.
Tato moznost je urcite jeste nadlouho neprijatelna. Tezko muzete nutit
oponenta,
aby si praci sam vytiskl nebo aby ji cetl v praci u pocitace, kdyz ji
chce cist vecer doma
v posteli. Muze to byt starsi clovek, ktery pocitac nema. Take pri
obhajobe chteji clenove
komise praci prolistovat. Nemyslim, ze prostory, kde obhajoby probihaji,
jsou vybaveny tak,
aby si kazdy clen komise mohl nezavisle "listovat na pocitaci" v
elektronicke verzi.
Navic se davaji nejake vytisky povinne do knihoven. Urcite je vyhodne, kdyz
je prace k dispozici i v elektronicke podobe.
Zdravi
                 Jaromir Kuben