Diplomova prace - oboustranne / jednostranne

Petr Ruzicka ruzickap at volny.cz
Tue Jul 12 20:31:17 CEST 2005

Dobry den.
Dekuji vsem za podnetne reakce. Je zajimave, ze jste se nekteri shodli
na tloustce diplomove prace. Prave proto, ze jsem svoji dilpomovou praci
napsal "trochu" delsi by se mi hodil i oboustranny tisk, aby nevypadala
tak tluste. Je lepsi mit 90 stran oboustranne nez 180 jednostranne -
alespon z optickeho hlediska.
Dalsim duvodem je i spotreba papiru - opravdu se diplomove prace na
skolnich tiskarnach netisknou :-(

Nase skola je opravdu typem, kde krome matematiku, kteri jsou vsichni
"TeXisti", nepouziva nikdo nic jineho nez Word. Takze vsekere zvyklosti
psani textu jsou odvozeny pouze od tohoto programu. A kdyz se
clovek ve studovne zadiva na sadu diplomovych praci psanych ve wordu s
radkovanim 1,5 tak si pripada jako ve snu.

V kazdem pripade jsem z vasich prizpevku vycetl, ze se priklanite k
variante oboustranneho tisku podobne jako ja.

Tudiz bych chtel vsem ucastnikum debaty podekovat a doufam, ze mi za
oboustranne vytistenou diplomovou praci oponent "neutrhne hlavu" :-)

S pozdravem PetrR

On Mon, 11 Jul 2005 09:39:25 +0200
kloc at ipm.cz (Lubos Kloc) wrote:

> [...]
> strany listu.
> Tomu se v typograficke praxi brani nasledujicimi postupy:
>    - Dodrzeni radkoveho rejstriku.
>    - Dostatecne presny soutisk na opacnych stranach listu.
>    - Kvalitni papir.
>
> Pri priprave diplomovych praci neni ani v soucasnosti dodrzeni
podminek
> ad B)
> zajisteno. Nevim napriklad, zda je MS-Word vubec schopen dodrzet
radkovy
> rejstrik,
> v TeXu to zajistit lze, ale neni to zcela trivialni zalezitost.
Presnost