PS -> PDF & Azbuka

Jan Holub holub at fel.cvut.cz
Fri Jul 29 16:30:54 CEST 2005

 	Dobry den,
sazim vicejazycny text a vyskytly se mi nasledujici problemy ve formatu
PDF:

1. Azbukou psany text je v PostScriptu pri detailnim zvetseni pekny, ale
ne uplne hladky (zvetsim-li to v prohlizeci PostScriptu). Pokud prevedu
ten postscript na PDF, uz je azbukou psany text rozmazany. Pokud to pak z
Acrobat Readeru vytisknu, na pismu jsou videt "schody" a to jak na tisku
tak na z Acrobat Readeru vygenerovanem postscriptu.

Acrobat Reader hlasi pro Azbuku nasledujici font:
   Original font: A
   Type: Type3
   Encoding: Custom
   Used Font: A
   Type: Type3

Text prekladam nasledujicimi prikazy:
   latex Rustina
   dvips -o Rustina.ps Rustina
   ps2pdf -sPAPERSIZE=a4 Rustina.ps

Stejneho vysledku jsem ale dosahl i pomoci pdflatexu, stale nekvalitni
font pro Azbuku. Vysledkem bohuzel musi byt PDF.

2. Pri prevodu PostScriptu do PDF se mi cela stranka zmensi a posune.
Deset centimetru dlouha cara meri v PostScriptu 10cm, ale v PDF uz jen
9,6cm.

Hlavicku LaTeXoveho zdrojaku uvadim nize, vsechny soubory pak prikladam
jako prilohu (Rustina.zip, 53kB).

Vedel byste nekdo, jak me problemy vyresit? Pouzivam tetex 2.0.2 a Linux
Fedora Core.

     Predem dekuji za reakce,
     Jan Holub

Hlavicka LaTeXoveho souboru:

\documentclass[12pt,a4paper]{article}

\newcommand\rusky{\selectlanguage{russian}}
\newcommand\cesky{\selectlanguage{czech}}

\usepackage[utf-8]{inputenc}
\usepackage[T2A,IL2]{fontenc}
\usepackage[czech,russian,english,german,french]{babel}

\begin{document}
.
.
.