poněkud OT - problém s fonty

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Sat Jan 22 10:59:01 CET 2005

On Sat, Jan 22, 2005 at 02:16:20AM +0100, Martin Šanda wrote:
Vážení a milí!

> Pro sazbu titulní stránky jednoho časopisu jsem použil linuxový DTP Scribus (v
> TeXu by tahle věc byla přecejenom příliš složitá a zdlouhavá), avšak při
> použití libovolného řezu z rodiny Fujiyama jsou po expotru do pdf chybně
> zobrazeny znaky s diakritikou.

Jak spatne? Vsechny, nebo jen ty, kde se lisi AdobeStandardEncoding aka ISO-Latin1
od ISO-Latin2?

> Protože se zobrazením tohoto fontu má problém i OpenOffice.org, předpokládám,
> že je na vině font, a nikoli program.
>
> Font lze sice nahradit určitými řezy Geometr, URW Gothic, či AvantGarde. Ty,
> ale nejsou zcela totožné.
Dle http://cgm.cs.mcgill.ca/~luc/gerardjanssen.html jsou ekvivalenty
Futura, FTNSA, Bauer

> Je možné nějakým způsobem zajistit, aby font byl zobrazen korektně?
Ve fontech je casto mnoho chyb. Je treba je opravit.
K jake verzi se vztahuji Vase konstatovani?

> Případně, kde a jak získat korektně se zobrazující alternativu tohoto fontu?
Zkuste dle vyse zmineneho URL najit lepsi alternativu fontu.
Nepisete, jakou verzi Fujiyamy pouzivate -- jednou z cest je opraveni
primarniho zdroje fontu -- je pak ale treba ukazat konkretne na pouzivany font,
aby se daly nait jeho nedostatky. Neznam Scribus, ani jeho exportni filtr do PDF,
ale jednim z moznych pokusu je pouzit Futuru (nebo primarni font pomoci
dostupnych nastroju (fontforge/pfaedit, t1utils ap.) opravit/pocestit).

S přáním mnoha dobrých věcí
Petr Sojka