poněkud OT - problém s fonty

Martin Šanda martin.sanda at balustrada.cz
Sat Jan 22 02:16:20 CET 2005

Vážení a milí!

Předen se omlouvám za dotaz, který není přímo TeXový, ale pouze typografický.
V linuxové konferenci, kam by tento dotaz patřil spíše mi zatím nikdo
neodpověděl...

Pro sazbu titulní stránky jednoho časopisu jsem použil linuxový DTP Scribus (v
TeXu by tahle věc byla přecejenom příliš složitá a zdlouhavá), avšak při
použití libovolného řezu z rodiny Fujiyama jsou po expotru do pdf chybně
zobrazeny znaky s diakritikou.

Protože se zobrazením tohoto fontu má problém i OpenOffice.org, předpokládám,
že je na vině font, a nikoli program.

Font lze sice nahradit určitými řezy Geometr, URW Gothic, či AvantGarde. Ty,
ale nejsou zcela totožné.

Je možné nějakým způsobem zajistit, aby font byl zobrazen korektně?
Případně, kde a jak získat korektně se zobrazující alternativu tohoto fontu?

--
S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda

Student DU na FF UK: http://udu.ff.cuni.cz
Redaktor časopisu Bratrská rodina: http://www.cb.cz/rodina/
HomePage: http://www.balustrada.cz/osobni/
Nezavirováno -> mým operačním systémem je Linux